Primera edició a Catalunya del Tren Missioner

Amb la joia de ser “batejats i enviats”, s’aplegaven a l’Abadia de Santa Maria de Montserrat més de 400 persones, de 28 grups parroquials, provinents de quasi totes les diòcesis amb seu a Catalunya, per “pujar” al Tren Missioner, activitat d’animació missionera amb la qual s’ha volgut posar en relleu el Mes Missioner Extraordinari convocat pel Papa Francesc.

L’activitat del Tren Missioner va tenir lloc el 19 d’octubre, vigília de la Jornada coneguda com a Diumenge Mundial de les Missions (DOMUND), i fou promoguda per la Conferència Episcopal Tarraconense a través de les seves Delegacions Diocesanes de Missions i coordinada per l’associació “Cristians Sense Fronteres”.

D’Urgell hi van arribar 176 participants de les parròquies d’Encamp, Escaldes-Engordany, La Seu d’Urgell, Ponts, Balaguer, Guissona i parròquies de Cerdanya.

La jornada es desenvolupà al ritme de les diverses activitats: hi va haver una acte d’animació en la benvinguda, després es van crear grups de reflexió per a nens i joves per parlar sobre què és la missió i què és ser missioner, la Missa Solemne al Santuari -molt viscuda i simbòlica- , i després de dinar un temps per la pregària i l’adoració i acte final amb animació musical, un testimoni missioner, i finalment Mons. Benavent va fer l’enviament missioner de tots el participants, que van expressar el seu compromís missioner.

L’acte central va ser la celebració de l’Eucaristia al Santuari-Basílica, presidida per Mons. Enric Benavent, Bisbe de Tortosa i President de la comissió episcopal de Missions de la Conferència Episcopal Tarraconense. Hi concelebraren els Arquebisbes de Barcelona i Tarragona; els Bisbes auxiliars de Barcelona; el Bisbe de Sant Feliu de Llobregat; el Bisbe de Vic i el Bisbe de Lleida a més a més d’un bon grup de capellans.

A la seva homilia el Bisbe Benavent va destacar com tots els batejats hem de sentir l’anhel missioner que ens empenyi a ser amics de Jesús i a donar-ne testimoni amb la nostra paraula però sobretot amb la nostra vida. Va animar a valorar el treball de tants i tants missioners estesos arreu del món i a saber-los recolzar amb la nostra ajuda i la nostra pregària.

La valoració del pelegrinatge per part dels organitzadors fou molt positiva i s’espera poder repetir l’experiència, que va deixar els participants amb molta alegria i agraïment.
{youtube}ozAC8DFAp2Y{/youtube}