Aplec de Santa Margarida – Bagergue

Al llarg de l’estiu els veïns dels diferents pobles de la Vall d’Aran i els turistes, que venen a passar uns dies gaudint del clima i naturalesa formosa i verda d’aquestes muntanyes, s’apleguen en els aplecs que se celebren tradicionalment al redós de les ermites i santets, situats normalment  en llocs alts, venerant el patró de cada lloc.

S’han celebrat els aplecs de Montgarri, de l’Artiga de Lin, Sant Pelegrin, Sant Jaume, el santet d’Escunhau, i el santet de Casau….

Us oferim unes imatges de l’aplec a l’ermita de Santa Margalida, que va unir veïns i estiuejants el dissabte 20 de juliol.

Als veïns residents a Bagergue es van ajuntar els veïns dels pobles del contorn i ens aplegarem en aquesta petita ermita dedicada a Santa Margalida, i que està situada a les afores de Bagergue, en un petit turó.

Mn. Pere Balagué va presidir l’Eucaristia, i en l’homilia, va recordar la vida de la santa, que va saber escollir “la part millor”, com Maria de Betania, que escoltava als peus de Jesús. Acabada la celebració, es feu la tradicional benedicció del pa i formatge, que es repartiren a tots els presents. La música i el ball conclogueren la trobada.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La communio en l’església d’Urgell
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al començament de l’estiu, us convido a traslladar-nos a finals del primer mil·lenni per conèixer la nostra historia. Com bé sabeu, eren temps difícils per la nostra església diocesana: disputes teològiques,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Missioners i apòstols
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Els apòstols Pere i Pau ens conviden a contemplar l’església de les primeres comunitats cristianes, concretament l’església de Roma. Una comunitat cristiana perseguida que vivia a l’ombra de l’Imperi i que
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda