Visita a La Seu d’un segon grup de Gnes. Carmelites de St. Josep

El dia 30 de juliol, l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives, va rebre a la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell la visita de 12 Religioses de l’Institut de Germanes Carmelites de St. Josep que havien acabat una tanda d’exercicis espirituals a la Residència la Immaculada “Pla de Tartera” (Prats i Sansor) i que aquell dia visitaven la ciutat de La Seu d’Urgell, en una jornada de descoberta i convivència.

Van ser acollides a la Catedral per Mons. Vives on van poder celebrar l’Eucaristia presidida per l’Arquebisbe. Amb els seus cants i pregàries van participar de forma privilegiada a l’Eucaristia al cor de la Catedral, als peus de Sta. Maria d’Urgell.

En acabar la celebració eucarística l’Arquebisbe els pogué explicar la història del temple catedralici amb els elements més importants que la conformen, especialment, l’ara romànica que presideix l’altar, que podria datar del segle VIII-IX.

A continuació, acompanyades per Mn. David Codina, van girar una visita al Palau del Copríncep episcopal d’Andorra, van conèixer la història del Principat d’Andorra, i van poder visitar també l’Arxiu diocesà d’Urgell, on l’Arxiver Mn. Benigne Marquès, els ensenyà alguns dels tresors documentals que s’hi custodien.

Tot seguit es van desplaçar fins a la Residència de la Llar de St. Josep de La Seu d’Urgell on van ser molt ben acollides per les Germanetes dels Ancians Desemparats i van compartir un dinar de germanor als jardins de la Llar.

La visita es clogué amb una visita al Museu Diocesà acompanyats de la Delegada de Mitjans de Comunicació del Bisbat, Sra. Cristina Orduña, on van veure el Beatus de Liébana que es custodia al Museu diocesà d’Urgell, abans de retornar a la Residència la Immaculada. Un dia de joiosa convivència després del dies viscuts d’exercicis espirituals.

Està previst que el pròxim dia 12 d’agost un altre torn d’exercitants també compartirà aquesta joiosa experiència de la Visita a La Seu d’Urgell.