Trobada interdiocesana dels Centres d’Orientació Familiar

L’1 de juny va tenir lloc la primera trobada interdiocesana dels COF de Catalunya, a la seu del COF (Centre d’Orientació Familiar) Lleida-Bisbat de Lleida. Les Delegacions de Família i Pastoral de Família de les esmentades diòcesis ja feia anys que es reunien, però els COF, com a entitats amb caràcter i perfil propi, encara no.
Gairebé una vintena de participants de Girona, Barcelona, La Seu d’Urgell, Terrassa i Lleida (diòcesi promotora i organitzadora de la jornada), van aplegar-se amb l’objectiu concret de conèixer-se, intercanviar experiències, veure en què es poden ajudar, coordinar esforços, en aquests temps dispersos. La intenció és col·laborar i sobretot, mantenir la comunió, la comunicació i la informació interdiocesana, veient les dificultats a resoldre en conjunt i petits passos endavant… i sobretot “donar-se suport” entre ells, amb la missió de ser Bons Samaritans, proclamant l’Evangeli amb un respecte absolut de l’altre, continuar acollint al Crist, en les persones que acullen als COF, ja que tots van al mateix vaixell que és l’Església.
A la mateixa reunió van sorgir paraules d’agraïment i entusiasme, perquè estaven intentant donar forma i tirar endavant l’àmbit interdiocesà Català dels seus COF.
Ja s’ha proposat per al 16 novembre la pròxima trobada interdiocesana a Girona. Després de la reunió de treball van gaudir d’un senzill àpat al claustre del Bisbat de Lleida, on els va acompanyar el Bisbe de Lleida Salvador Giménez.