Càritas Urgell presenta un nou pis d’acollida transitòria a La Seu d’Urgell

Càritas Diocesana d’Urgell va presentar el dimarts 21 de maig de 2019 el projecte d’inaugurar un pis d’acollida transitòria a La Seu d’Urgell, que donarà resposta integral a algunes famílies o persones que es trobin en situació de vulnerabilitat màxima, mentre no es posen en marxa ressorts que permetin la seva integració en l’àmbit laboral i/o social. Ja en funciona un altre a Balaguer.

L’acte de presentació del pis es va dur a terme al Centre Sant Ot de La Seu d’Urgell, amb els industrials que han col·laborat en la seva adequació, els voluntaris, donants i responsables de serveis socials de diverses institucions i entitats; i fou presidida per Mons. Joan-Enric Vives, Arquebisbe d’Urgell i President de Càritas diocesana d’Urgell, amb el Director Josep Casanova. Van assistir el Rector de la Parròquia de Sant Ot, Mn. Ignasi Navarri, el Vicari General Mn. Josep M. Mauri, la Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de La Seu d’Urgell, Sra. Anna Vives, la Presidenta del taller Claror, Sra. Tile Nadal, l’Arquitecte Sr. Amadeu Matosas i d’altres representants d’entitats i organismes de la ciutat.

Aquest projecte entra en funcionament a La Seu d’Urgell després que ja fa dos anys es va iniciar el mateix tipus de projecte a Balaguer, i d’observar que és una fórmula molt útil en moments de grans dificultats per a les persones. Ara, a partir del mes de juny, entrarà en funcionament aquest pis a la capital de l’Alt Urgell, per tal de donar resposta a les demandes de suport d’urgència de persones o famílies que no poden pagar el lloguer o les despeses de la llar. Aquest tipus de necessitat va en augment any rere any.

El projecte ofereix habitatge d’estada limitada i també suport, formació, gestió social, laboral i emocional a persones/famílies per millorar la situació greu d’exclusió. Els destinataris d’aquest projecte són famílies o persones amb possibilitats reals de millora.

Aquest pis, situat a La Seu d’Urgell és fruit d’una cessió d’ús a 20 anys de la parròquia Sant Ot, d’un llegat rebut de la Sra. Maria Molines. Disposa de quatre habitacions i té capacitat per a acollir una o dues unitats familiars. Càritas d’Urgell es farà càrrec de totes les despeses derivades de l’habitatge sempre que la família no les pugui assumir. L’estada a l’habitatge no serà superior a 6 mesos, i aquest període podria ser ampliat de forma excepcional amb una pròrroga de fins a 3 mesos a petició de la persona responsable de l’acollida. Les famílies que hi viuen estaran acompanyades en tot moment per un tècnic responsable del projecte, que també realitzarà funcions de supervisió.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La communio en l’església d’Urgell
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al començament de l’estiu, us convido a traslladar-nos a finals del primer mil·lenni per conèixer la nostra historia. Com bé sabeu, eren temps difícils per la nostra església diocesana: disputes teològiques,
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda