Recés diocesà per a laics a Balaguer

La casa d’espiritualitat del Sant Crist de Balaguer va acollir el dissabte 15 de desembre un recés d’Advent amb la finalitat d’intensificar la pregària i la preparació per a les properes festes de Nadal.

Mn. Antoni Elvira, Vicari episcopal i director de l’Escola Diocesana de Formació Permanent, va oferir uns punts de meditació a la seixantena de participants provinents de diferents parròquies i comunitats religioses del bisbat.

En un primer moment es va centrar en alguns trets de l’espiritualitat d’aquest temps litúrgic: el desig que el Senyor vingui, la seva espera, la seva recerca; el coneixement personal a partir de saber que el Senyor ve a les nostres vides; els textos bíblics d’aquests dies d’Advent que ens confirmen l’acompliment de les promeses de Déu.

Després d’un temps de pregària personal a partir dels punts exposats anteriorment i amb el fragment bíblic de Baruc 5, 1-9 amb unes reflexions que es van lliurar sobre aquest text, el segon moment va consistir a remarcar algunes actituds que ens ensenyen els personatges d’aquest temps litúrgic i també del temps de Nadal com Simeó i Anna, Zacaries i Isabel, Joan Baptista, els pastors, els savis d’Orient, Josep i Maria.

Una estona de pregària personal va precedir l’Eucaristia que es va celebrar a la capella de la Casa d’espiritualitat i una trentena dels participants van compartir el dinar al restaurant del Santuari on es van intercanviar també els millors desitjos per aquests dies de Nadal que s’acosten.