40a. Assemblea diocesana de l’Hospitalitat M. Déu de Lourdes a Balaguer

El diumenge dia 2 de desembre es va celebrar a la Casa d’espiritualitat del St. Crist de Balaguer la 40a Assemblea anual de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d’Urgell amb la participació d’un centenar de persones.

L’assemblea s’inicià amb la celebració de l’Eucaristia al Santuari-Basílica del St. Crist de Balaguer que fou presidida per Mn. Ignasi Navarri, Vicari General i per Mn. Pere Morales, Viceconsiliari de l’Hospitalitat i amb la participació activa dels membres de l’Hospitalitat diocesana.

A la seva homilia, corresponent al primer diumenge d’Advent, Mn. Navarri subratllà com el temps d’Advent ens prepara per celebrar amb un cor ben disposat el pròxim misteri de Nadal, la vinguda de Jesucrist que va tenir lloc per primera vegada a Betlem i que tornarà a la fi dels temps. A cada Eucaristia ho proclamem: “anunciem la vostra mort, confessem la vostra resurrecció, i esperem el vostre retorn, Senyor Jesús”. Mentre esperem aquesta vinguda final de Jesús hem de créixer en l’exercici de la caritat i la pregària perquè les coses d’aquest món no ens facin perdre els béns eterns.

A l’inici de la celebració eucarística es va entronitzar el nou leccionari, corresponent al cicle C, on Sant Lluc serà l’eix central de l’Evangeli que anirem llegint al llarg de l’any litúrgic que comencem. Com ja és tradició, a l’Eucaristia es pregà pels membres difunts de l’Hospitalitat traspassats al llarg de l’any.

En acabar l’Eucaristia tingué lloc l’Assemblea que fou presidida pel President de l’Hospitalitat, Sr. Josep M. Marimon i els membres de la Junta Directiva de l’Hospitalitat i els preveres Consiliaris. Es revisà el Pelegrinatge de l’any 2018, es donaren idees per a millorar i organitzar el pelegrinatge 2019, s’informà sobre diverses temàtiques del Santuari de Lourdes i s’aprovaren els comptes de l’Hospitalitat diocesana corresponents a l’any 2018.

Un dinar de germanor a la Casa d’espiritualitat del St. Crist de Balaguer clogué la joiosa i participada Assemblea.