Visita Pastoral a Escaldes-Engordany (i 6)

Dijous dia 15 de novembre l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, va cloure la seva Visita Pastoral a la Parròquia de St. Pere Màrtir d’Escaldes-Engordany (Principat d’Andorra) des del passat dia 31 d’octubre.

L’Arquebisbe Joan-Enric va mantenir una trobada amb el Rector Mn. Jaume Soy i el Vicari Mn. Emili Villegas i el Consell Parroquial ampliat amb els catequistes de la Parròquia que informaren l’Arquebisbe de les activitats pastorals que porten a terme. Destaquen els 223 nois i noies que es preparen per a rebre els sagraments de la iniciació cristiana amb els seus 17 catequistes. El Consell parroquial va poder manifestar a l’Arquebisbe la seva gratitud per la seva Visita Pastoral i pel nou Vicari parroquial enviat, Mn. Emili, i van intercanviar un bonic diàleg per tal de transmetre la fe, especialment a les generacions més joves, que tant ens preocupa. Destacà el tema de poder donar continuïtat a la formació i atenció dels joves que ja han fet la confirmació.
Posteriorment, Mons. Vives, acompanyat dels sacerdots i el Secretari de la Visita Mn. David Codina, va celebrar la Missa del dia en la memòria St. Albert Magne, a la Parròquia de St. Pere màrtir on va compartir la fe amb els feligresos que s’hi uneixen habitualment cada dia per celebrar l’Eucaristia.
Finalment, va tenir lloc una trobada de Mons. Vives amb la Junta parroquial de Càritas i el treballador social Xavier que el varen informar sobre les activitats envers els més pobres que porten a terme els voluntaris de Càritas parroquial en diversos camps, el seu pressupost anual d’uns 40.000 euros i el desig d’arribar amb el seu testimoniatge a anunciar l’amor de Déu especialment als més necessitats.
Així s’ha clos la Visita pastoral a Escaldes-Engordany per més que al llarg del curs pastoral continuaran altres visites més puntuals a Engolasters o a la Parròquia per St. Jaume i Sta. Anna.