Confirmacions a la Vall de Ribes de Freser

El diumenge 11 de novembre han estat confirmats quatre joves de la Vall de Ribes pel Sr. Arquebisbe, Mons. Joan Enric Vives, a l’església parroquial de Santa Maria de Ribes de Freser: en Joan, de Bruguera; en Pol, de Ribes; la Laia, de Dòrria, i la Mary Anne, del Baell (Campelles). Ha concelebrat Mn. Joaquim Cebrián, rector de Ribes, qui ha fet la presentació dels confirmands. Animava els canta el Cor parroquial.

Aprofitant que el clima era propi de l’estiuet de Sant Martí, el Sr. Arquebisbe ha explicat aquesta i altres paraules i costums de les arrels cristianes de la cultura catalana i europea, remarcant el necessari arrelament de la fe cristiana en la cultura, esmentant la frase de Sant Joan Pau II, que la fe, per a progressar, ha d’inculturar-se en la cultura del país.

La viuda pobra de l’evangeli ha suggerit a Mons. Vives de convidar l’assemblea a donar a Crist tot allò que som i a viure en la generositat i la confiança, sense mesura. I amb el poc , Déu ho fa multiplicar, com els cinc pans i els dos peixos del noi de l’evangeli que permet a Jesús fer el seu gran miracle d’alimentar cinc mil homes.

Finalment, el bisbe d’Urgell ha recordat que els qui es confirmaven rebien l’Esperit Sant que ja els va ser infós en el baptisme, les promeses del qual han renovat amb solemnitat.

En acabar la celebració eucarística, el Sr. Arquebisbe ha lliurat un exemplar del Nou Testament a cada un dels quatre joves confirmats, convidant-los a anar-lo llegint seguit, cada dia un petit fragment, per amarar-se de la Paraula de Déu.