Confirmacions a La Vall d’Aran

Diumenge dia 22 de setembre l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va administrar el sagrament de la Confirmació a 33 joves a la Parròquia de St. Miquel de Vielha procedents de les Parròquies de La Vall d’Aran. Concelebraren amb l’Arquebisbe el Rector i Arxiprest de La Vall d’Aran, Mn. Pere Balagué, i els sacerdots Mn. Jusèp Amiell i Mn. Joseph Geethafonkalan, amb Mn. David Codina. Hi va assistir el Magnífic Sr. Síndic del Conselh Generau d’Aran, Carlos Barrera; l’Alcalde de Bossòst, Il.lm. Sr. Amador Marqués, així com altres Autoritats i els familiars dels confirmands que ompliren el temple parroquial de St. Miquel.
En iniciar-se la celebració eucarística, un representant del Consell Parroquial, Sr. Juanito Riu, va adreçar en nom dels feligresos de tota la Vall unes boniques paraules de felicitació a Mons. Vives amb motiu dels seus 25 anys d’ordenació episcopal, que es compliren el passat dia 5 de setembre. I van obsequiarlo en nom de tots els fidels amb un donatiu per a Terra Santa, coneixedors de l’estima que el Sr. Arquebisbe té per la Terra de Jesús que es concreta en la seva presència anual amb la Coordinadora de Bisbes en suport a Terra Santa, auspiciada per la Santa Seu, que cada gener visita els cristians de Terra Santa per donar-los suport.
A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric s’adreçà als joves confirmands recordant-los com aquell dia rebien la plenitud de l’Esperit Sant per la imposició de mans del Bisbe i la unció amb el Sant Crisma que els faria forts en la fe i generosos en la caritat al llarg de tota la seva vida. Els exhortà a perseverar en la fe que havien rebut a través de les famílies i viscut a la catequesi. Recordà com Déu dóna molt i nosaltres una mica, i ho significà amb el gest del sacerdot a l’ofertori de la missa quan posa el vi amb una gota d’aigua al calze. L’Arquebisbe recordà com aquell gest simbolitzava que allò que nosaltres podem oferir a Déu és únicament la nostra petita bona voluntat perquè tots som pecadors i necessitats de la misericòrdia de Déu. Finalment animà els joves a perseverar en la fe malgrat que les circumstàncies no els acompanyin i a tenir una personalitat pròpia que els permeti no renegar mai de la fe i de Jesucrist que els ajudarà a vèncer el mal i el Maligne.

Al final de la Missa el Sr. Arquebisbe regalà als joves un Nou Testament en aranès convidant.los a llegir-ne cada dia un petit fragment.