Inici del VIè. curs a l’Escola de Formació Permanent del Bisbat d’Urgell

Dissabte dia 16 d’octubre, coincidint amb la festa litúrgica de Santa Teresa de Jesús, verge, fundadora i doctora de l’Església, l’Arquebisbe d’Urgell va presidir a la Casa d’espiritualitat del Sant Crist de Balaguer, l’inici de les activitats del nou Curs de l’Escola de Formació Permanent del Bisbat d’Urgell.

Amb la pregària de Laudes presidida per Mn. Pau Vidal, i les dues lliçons inaugurals a càrrec de Mn. Xavier Parés, sobre Litúrgia, dins el 3er. any del Curs cíclic fonamental, i la lliçó de Mn. Josep M. Mauri sobre Democràcia i organització política dels Estats, dins el Curs d’aprofundiment que enguany tractarà sobre Doctrina Social de l’Església, i Litúrgia i Sagraments.

Posteriorment tots els alumnes en sessió conjunta van escoltar l’obertura del curs a càrrec de l’Arquebisbe Joan-Enric Vives, que els va parlar de l’autèntica saviesa cristiana, la necessitat de la formació permanent per a tots els membres de l’Església i la unitat de la vida cristiana en el seguiment de Jesucrist.

Va culminar la jornada amb la joiosa celebració de l’Eucaristia de la festa de la Doctora de l’Església Santa Teresa de Jesús, gran reformadora, contemplativa, mística i figura capital del segle d’or espanyol. Posteriorment el dinar de germanor va cloure la jornada inical del nou Curs 2016-2017, que s’anirà desenrotllant els dissabtes cada quinze dies, i que dirigirà el seu Director el Vicari episcopal Mn. Antoni Elvira i Gorgorió.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La communio en l’església d’Urgell
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al començament de l’estiu, us convido a traslladar-nos a finals del primer mil·lenni per conèixer la nostra historia. Com bé sabeu, eren temps difícils per la nostra església diocesana: disputes teològiques,
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda