Reunió dels Arxiprestos d’Urgell

Dilluns dia 3 d’octubre va tenir lloc a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell la reunió ordinària dels Arxiprestos de la Diòcesi presidida pel Sr. Arquebisbe Joan-Enric Vives. Hi van assistir la totalitat dels Arxiprestos.

Després de les informacions diocesanes que oferí el Sr. Arquebisbe, els Arxiprestos van fer una valoració de les diverses iniciatives dutes a terme a la Diòcesi per viure l’Any de la misericòrdia des dels Arxiprestats, i els Arxiprestos van programar la clausura diocesana d’aquest Any de la Misericòrdia, el proper diumenge 13 de novembre.

També van aprofundir en la necessitat de formar els agents de pastoral laics del Bisbat que ja van tenint responsabilitats litúrgiques, especialment, amb una presentació a càrrec de l’Arxiprest i Delegat diocesà de pastoral sacramental i litúrgia, Mn. Xavier Parés. S’encarregà a Mn. Ignasi Navarri la coordinació de la seva formació pràctica. I també es va tractar sobre el proper Diumenge de la Paraula de Déu, el primer Diumenge d’Advent, dia 27 de novembre, que els Bisbes de Catalunya han convocat per a enaltir la Paraula en les comunitats i en la vida espiritual dels membres del Poble de Déu.

El Secretari general Mn. David Codina va presentar els nous llibres sacramentals que s’han imprès per a les Parròquies d’Urgell, i una proposta de reducció dels arxius, que es discutirà a les reunions dels Arxiprestats.

L’Arquebisbe demanà parer sobre unes concrecions actives per a aquest any i el que ve, perquè siguin compromisos concrets dels Objectius pastorals prioritaris de la Diòcesi, i perquè se’n parli en la propera reunió dels Arxiprestos.

Finalment van repassar el calendari de les properes activitats diocesanes i van suggerir una sèrie de temàtiques a tractar en les properes reunions. També es van distribuir les sessions de la formació permanent pels Arxiprestats que el Dr. Francesc Torralba durà a terme el curs 2016-2017.

Un dinar de germanor al Seminari diocesà clogué la reunió.