Trobada amb l’equip pastoral de la Comunitat Ucraïnesa greco-catòlica de Guissona

Dissabte dia 28 de febrer l’Arquebisbe Joan-Enric va mantenir una trobada a la parròquia de Sta. Maria de Guissona amb l’equip responsable els fidels de la Comunitat Ucraïnesa greco-catòlica.

La trobada posà de manifest les bones relacions que existeixen entre la comunitat greco-catòlica i la nostra parròquia de ritu llatí a través del Rector i Arxiprest de l’Urgell Mitjà Mn. Ramon Balagué i el clima d’entesa entres les dues comunitats.

L’Arquebisbe Joan-Enric s’interessà per la situació de la comunitat Ucraïnesa i mostrà el seu suport davant les dificultats que a Ucraïna s’han viscut amb la recent guerra que ha fet que molts ucraïnesos instal·lats a Guissona visquin amb dramatisme i preocupació la situació de les seves famílies i la seva Pàtria.

Mons. Vives volgué agrair als fidels ucraïnesos que viuen a Guissona totes les iniciatives que darrerament han dut a terme en solidaritat amb els seus compatriotes com la compra d’una ambulància medicalitzada, de dos vehicles i l’ajuda directa a famílies malaltes. I es comprometé a aportar un ajut de part del nostre Bisbat d’Urgell.

La trobada clogué amb la pregària del Parenostre que fou resada en la bonica llengua Ucraïnesa per part de tots els assistents i amb la benedicció de l’Arquebisbe per a tota la comunitat i les famílies.

La comunitat en mostra de profund agraïment volgué regalar-li a l’Arquebisbe un retrat seu obra fet a carbó del jove artista ukraïnès Myron Kataran que dedicaren a l’Arquebisbe Joan-Enric.

img 4489

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Apòstols de la joia de seguir el Crist
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Hem començat un nou curs pastoral, la catequesi, l’escola, els equips de Càritas parroquial, els grups de pregària, de lectio divina i tantes altres activitats que en les nostres parròquies oferim per a poder
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’art d’escoltar música sacra
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge compartiré amb vosaltres la prominència de saber escoltar els signes dels temps, saber escoltar els germans i en definitiva fer de l’escolta un art per a créixer com a persones i per suposat
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Aportar vida
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En començar aquest nou curs us voldria presentar el filòsof Sòcrates, el qual té un principi de coneixement de la veritat a través de la dialèctica que dona llum i vida. Aquest mètode l’anomenem la maièutica
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Amb Maria, naixem de nou
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,
estimat poble andorrà,

A les vigílies de la Festivitat del Naixement de la Benaurada Verge Maria, la nostra Església diocesana es vesteix de festa i es prepara per celebrar la Solemnitat de la Mare de Déu
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Sant Gil, custodi de la creació
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest dilluns celebrarem a la nostra diòcesi, i especialment al Santuari de la Mare de Déu de Núria, la festa litúrgica de Sant Gil. Qui era aquest sant?

L’any 1271 consta que hi havia a la Vall de Núria
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda