36a Assemblea anual de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d’Urgell

El diumenge dia 30 de novembre de 2014, s’ha celebrat a la Casa d’Espiritualitat del St. Crist de Balaguer, la 36a assemblea anual de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d’Urgell amb la participació de més d’un centenar de persones. Una cinquantena llarga de membres de l´Hospitalitat havia assistit a Núria, a la Missa d´acció de gràcies per la concessió del títol de Basílica Menor al Santuari de la Mare de Déu.

L’assemblea s’inicià amb la celebració de l’Eucaristia al Santuari del St. Crist presidida pel Sr. Arquebisbe de la Diòcesi, Mons. Joan-Enric Vives i concelebrada per Mn. Ignasi Navarri, Vicari general i Consiliari de l’Hospitalitat, I amb la presència de la comunitat de les monges del St, Crist.

En la seva homilia, corresponent al primer diumenge d’Advent, el Sr. Arquebisbe animà a viure aquest temps d’Advent amb un esperit de vetlla. A estar sempre a punt. A viure cada dia amb molta intensitat. A fer nostra aquella oració tan preciosa del Papa St. Joan XXIII; “Només per avui Senyor …” i a repetir-ho cada dia.

Com cada any, és pregà pels membres difunts de l’Hospitalitat. A continuació tingué lloc la celebració de l’assemblea sota la presidència del Sr. Arquebisbe i del President de l’Hospitalitat el Sr. Josep M. Marimon, acompanyat de la resta dels membres de la Junta Directiva.

Els temes tractats foren els següents:
– La lectura i aprovació de l’acta de la sessió anterior.
– La revisió dels actes realitzats al llarg d’aquest any 2014.
– El balanç econòmic corresponent a l’any 2013.
– Informacions sobre el Congrés Nacional d’Hospitalitats, celebrat a Sevilla .
– La Trobada de les Juntes de les Hospitalitat catalanes, celebrada a Vic.
– També s’ha comentat el lema pastoral 2015:” Lourdes, l´alegria de la missió”.

A l’assemblea s’ha valorat molt positivament la bona integració de l´Hospitalitat a la Diòcesi. S´ha posat de relleu la disponibilitat dels membres de l´Hospitalitat a l´hora de participar en les activitats diocesanes.

El dinar de germanor amb una vuitantena d’assistents posà el punt i final a aquesta tradicional diada nadalenca de l’Hospitalitat. Un bon grup participà aquella mateixa tarda al recés d´Advent predicat pel Sr. Arquebisbe al mateix Santuari del St. Crist, amb motiu de l´inici de l´Any de la Vida Consagrada.

fotofoto  1 foto  2

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La communio en l’església d’Urgell
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al començament de l’estiu, us convido a traslladar-nos a finals del primer mil·lenni per conèixer la nostra historia. Com bé sabeu, eren temps difícils per la nostra església diocesana: disputes teològiques,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Missioners i apòstols
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Els apòstols Pere i Pau ens conviden a contemplar l’església de les primeres comunitats cristianes, concretament l’església de Roma. Una comunitat cristiana perseguida que vivia a l’ombra de l’Imperi i que
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda