Ordenació presbiteral de Mn. Joseph Geethafonkalan a la Catedral

20140501 185608Mn. Joseph Geethanfonkalan ha estat ordenat de prevere el dijous 1 de maig a la Catedral de Santa Maria d’Urgell, en una cerimònia solemne presidida per l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives i Sicília, acompanyat per nombrosos companys d’estudi i sacerdots que han vetllat el seu camí en el Seminari a Àvila, Madrid, i la mateixa Seu d’Urgell, a més d’un gruix molt important de capellans de la diòcesi, que han volgut acompanyar el ja prevere en aquest dia tan important. Hi han estat presents el Prior de Montserrat, el P. Ignasi M. Fossas i el Rector del Seminari Interdiocesà, Mn. Norbert Miracle, entre d’altres formadors i amics. També s’han desplaçat des de Sri Lanka, d’on és originari Mn. Joseph, la seva família més propera, encapçalats pel seu pare (la seva mare va morir fa un any), germans i molts amics alguns a Espanya i altres a diversos llocs del món: Canadà, USA, França, Noruega, Alemanya i el Regne Unit. També hi ha estat present l’Excm. Sr. Cònsol d’Sri Lanka a Barcelona. La Catedral s’ha omplert també de fidels i amics que s’han desplaçat des de València, Madrid, Toledo, Avila, Salamanca i Ciudad Real.

Després de la lectura de l’Evangeli, ha començat la litúrgia de l’ordenació presbiteral, amb la crida de l’ordenand.  Mons. Vives, a la seva homilia, ha fet referència  parlant de St. Josep, de la tasca de custodis de la fe que tenen els sacerdots, considerant-la un regal i un present que s’ha de transmetre a les persones. Ha fet referència a l’Evangeli del dia: “Josep es despertà i complí el que l’àngel del Senyor li havia manat”  i ha encoratjat Mn. Joseph a seguir l’exemple de sant Josep, dipositant la confiança en Déu i custodiant i expressant el do de la fe entre els homes i dones d’avui. Ha parlat de la joia pasqual que hem de transmetre tots els cristians i especialmente els sacerdots, i ha demanat unitat de vida en el nou prevere. S’ha expressat en tàmil, català castellà, i anglès. I a l’inici ha saludat els aranesos presents en la llengua aranesa.

Mn. Joseph ha fet amb emoció les promeses sacerdotals, s’ha cantat la lletania dels sants, i l’Arquebisbe li ha imposat les mans, primer, i també la resta de preveres, i ha dut a terme la gran pregària d’ordenació. L’ofrena dels ornaments i la posterior vestició, la unció de les mans i el lliurament del pa i del vi, amb el calze i patena aportat pels seus familiars, han donat pas al bes de pau del bisbe i dels preveres, per acabar amb la celebració de l’Eucaristia, concelebrada per Mn. Joseph al costat de l’Arquebisbe Vives.
Mn. Joseph, abans d’acabar, ha fet un sentit agraïment a totes les persones que han fet possible la celebració de la seva ordenació, partint dels seus pares i germans, i seguint per formadors, companys i sacerdots amb fidels, que l’han acollit al llarg del seu aprenentatge. Ha fet un esment especial per a Mn. Pere Balagué i Mn. Josep Amiell, que l’han acollit a la casa rectoral de Vielha “com un fill”, i on seguirà vivint en els propers mesos, ja que servirá les parròquies de la Vall d’Aran, i en concret serà el Vicari de Vielha. Diumenge 4 de maig celebra la seva primera missa a Sant Miquel de Vielha.

ordenacio oberturaordenacio 1ordenacio 2ordenacio 3ordenacio 4ordenacio 5ordenacio lletaniesordenacio ofrenesordenacio 8

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’Assumpció de la Benaurada Verge Maria i el nostre cos
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Avui, a l’equador del mes d’agost, ens trobem entorn de la Mare de Déu: Ella com a bona Mare ens reuneix per celebrar la seva festa, l’Assumpció de Maria en cos i ànima al cel. Avui en la nostra celebració
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’educació de la fe en el lleure
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

El nostre territori diocesà, durant els estius, es transforma per mostrar una gran oferta d’educació en el lleure per molts nens i nenes. Gaudeixen de la natura i les muntanyes, coneixen noves amistats, assumeixen
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda