Lliurament dels premis del Concurs Bíblic de Catalunya

29052010158El Concurs Bíblic per a infants i joves de Catalunya ha lliurat els premis als participants de la diòcesi d’Urgell, que han assistit a l’acte públic de lliurament, que s’ha fet el dissabte 29 de maig al migdia a la Casa del Bisbat. Els participants han estat acompanyats per les seves famílies, i també pels professors i catequistes que han treballat per a que fos una realitat el projecte d’enguany en el que s’han batut rècords de participació.
Han participat a Catalunya 65.079 nens i nenes i joves, que han fet treballs de comentari, de dibuix, i el concurs informàtic. La Diòcesi d’Urgell es on s’ha participat amb més empenta: és la diòcesi catalana amb major nombre de participants sobre el total possible: 5.639 de 85 centres diferents entre escoles i catequesis.

Això ha estat valorat molt positivament per Mn. Pepe Chisvert, Delegat Episcopal d’Ensenyament, que assenyala la tasca quotidiana dels mestres i professors de religió com una peça clau en aquests resultats del Concurs. L’alt seguiment de les classes de religió en els centres d’ensenyament de l’àrea geogràfica de la diòcesi d’Urgell i d’Andorra han fet possible també l’alta participació.
L’acte de lliurament dels premis ha estat presidit per Mons. Joan-Enric Vives, amb la presència del representant de la Federació de Cristians de Catalunya, organitzadora del Concurs, el Delegat Diocesà d’Ensenyament, Mn. Pepe Chisvert, i el Vicari General, Mn. Joan Pujol. L’Arquebisbe d’Urgell ha exhortat els participants a seguir endavant en la lectura i el coneixement de la Bíblia, que resulta una eina de reflexió molt útil en la recerca de la nostra identitat i de les nostres creences més profundes.

El Concurs Bíblic compleix el 25è aniversari, un moment important. L’obsequi de participació és enguany una edició especial de la Bíblia Interconfessional Catalana (BCI) pel Concurs Bíblic del Nou Testament. Els guanyadors dels diferents premis tindran un regal afegit.

Els alumnes participants s’han distribuït de la següent manera: 3.697 ho han fet al Concurs Bíblic en centres d’estudis i 224 en les catequesis parroquials, 63 ho han fet al concurs bíblic de Redacció, en els centres d’estudis, 1.542 en el de dibuix en les escoles i 43 en les catequesis i 70 ho han fet en el concurs bíblic informàtic a les escoles. Pel que fa a les escoles, han participat 70 centres públics, 8 privats confessionals, 2 de privats aconfessionals i cinc catequesis parroquials.

A la Diòcesi d’Urgell, joves de Balaguer i de Puigcerdà s’han endut enguany els primers premis en categoria individual del Concurs Bíblic, que premia el coneixement i la interpretació de la Bíblia en els infants i joves de les escoles i catequesi catalanes. Els guanyadors, Josep Domingo, del CEIP Gaspar de Portolà de Balaguer, Jordina Comas de l’Escola Vedruna de Puigcerdà, i Juanjo Martinez, del Col.legi Ntra Sra del Carme de Balaguer.
Els guanyadors han recollit el premi enmig d’un bon nombre de catequistes, mestres de religió, infants, joves i familiars, Mons. Joan-Enric ha exhortat als participants a seguir endavant en la lectura i el coneixement de la Bíblia, que és una eina de reflexió molt útil en la recerca de la nostra identitat i de les nostres creences més profundes.

Els premis en educació especial han recaigut en el Col.legi M. Janer de Santa Coloma, a Andorra la Vella i el primer premi per escoles a La Salle de la Seu d’Urgell. El primer premi a parròquies se l’ha endut Sant Esteve d’Andorra la Vella, i el primer premi individual de Catequesi Mireia Garub de la parròquia de Barbens. Ell premi del XXiè concurs de redacció l’ha recollit Meritxell González del Col.legi M Janer de Santa Coloma d’Andorra la Vella, i el del II concurs informàtic, en els alumnes de cinquè els CEIP Els Planells d’Artesa de Segre.

290520101462905201015129052010154pict0142pict0148