Declaracions de Mons. Joan-Enric Vives, Bisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, amb motiu de la concessió del títol d’Arquebisbe

Les meves primeres paraules en ser promogut a la dignitat arquebisbal són de gran agraïment al Sant Pare Benet XVI per aquesta distinció amb què honora la meva persona però sobretot el nostre Bisbat d’Urgell i el Principat d’Andorra. Tot el que honora el Pastor diocesà honora també els membres de tota la l’Església Diocesana d’Urgell i les Autoritats i els ciutadans del Principat d’Andorra, del qual en sóc indigne Cap d’Estat.

Estic agraït que aquest nomenament m’arribi en la solemnitat per mi tan estimada de St. Josep, l’espòs de la Santíssima Verge Maria i fidel custodi de Jesús, i en la diada de pregària per les vocacions sacerdotals i pels seminaristes d’arreu del món, en l’Any sacerdotal.

Creieu-me quan us dic que jo interpreto el fet de ser Arquebisbe “a títol personal” (“ad personam“) com un major compromís envers l’entrega ja feta de tota la meva vida en mans de Jesucrist i al servei a l’Església de Déu.

M’uneix més a la persona del Sant Pare, que és el fonament visible de unitat i de la comunió de tota l’Església Catòlica. I m’uneix als altres germans Arquebisbes i Bisbes que formem el Col·legi episcopal en l’Església Catòlica.

Caldrà que en endavant estigui encara més disposat a una entrega d’amor pastoral a les persones que el Senyor m’ha confiat.

El nostre Bisbat d’Urgell agraeix al Sant Pare la seva bondadosa benvolença envers nosaltres, i esperem que no el defraudarem en l’anunci de l’Evangeli de la Caritat en la Veritat.

En aquests moments preguem units al Sant Pare Benet XVI per la seva persona, en aquesta festa de St. Josep, onomàstica familiar i baptismal del Sant Pare Joseph Ratzinger. Preguem per totes les seves intencions i necessitats, i el volem acompanyar-lo en els seus sofriments i alegries.

Tinc presents amb profund agraïment els meus estrets col·laboradors, tots els sacerdots, religiosos i laics, tantes persones de la Diòcesi, així com les Autoritats, institucions i ciutadans del Principat d’Andorra que han desitjat aquesta distinció i que ara s’alegren perquè el Sant Pare l’ha concedida amb benvolença paternal.

Finalment, vull tenir un record agraït pel meu antecessor l’Arquebisbe Joan Martí Alanis, recentment traspassat, de qui tant he après i que tant he estimat, perquè sigui per a mi guia i intercessor en el meu ministeri episcopal a Urgell.

Durant la roda de premsa

Durant la roda de premsaDurant la roda de premsa