Inauguració del tercer curs de l’Escola Diocesana de Formació Permanent

img-20131019-wa0000Dissabte dia 19 d’octubre l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va inaugurar al Santuari del Sant Crist de Balaguer el 3r curs de l’Escola Diocesana de Formació Permanent (EDFP) del Bisbat d’Urgell, acompanyat per Mn. Antoni Elvira, Vicari Episcopal per a l’acció pastoral i Director de l’Escola.

Amb el rés conjunt de Laudes a la Capella del Santuari del Sant Crist de Balaguer s’iniciava la jornada. Posteriorment va tenir lloc la inauguració del curs 2013-2014 de l’EDFP amb la presentació dels participants i la benvinguda als nous alumnes.

El Sr. Arquebisbe animà els participants a valorar el Baptisme com el gran sagrament que ens incorpora a Jesucrist i ens fa membres de l’Església i valorà l’esforç i l’interés de la trentena d’alumnes que prenen part assíduament en l’EDFP, per tal de formar-se i cultivar la seva fe en ordre a un millor testimoniatge.

Posteriorment, es van iniciar ja les classes amb la primera lliçó impartida pel Dr. Xavier Parés, Degà del Capítol Catedral i Delegat de Litúrgia del Bisbat, sobre el tema: Introducció a la Litúrgia (I) que presentà d’una forma clara i dinàmica les primeres nocions per a aprofundir en aquest gran Misteri de la Litúrgia, font i cimal del culte diví.

Cada quinze dies i durant aquest curs acadèmic 2013-2014 està programat aprofundir en la Sagrada Litúrgia, els Sagraments, l’acció evangelitzadora de l’Església i, des d’un punt de vista més pastoral, oferir una presentació del treball i la importància de cadascuna de les Delegacions diocesanes. Estan programats també la realització de dos recessos espirituals, a l’Advent i per Quaresma-Pasqua.

L’EDFP naixia ara fa tres anys amb la finalitat de ser un espai de formació en totes les dimensions de la vida cristiana (espiritual, humana, intel·lectual i eclesial) i per tal d’ajudar, al mateix temps, a desvetllar i capacitar per a un compromís eclesial de servei, cada cop més necessari. Al llarg d’aquests anys aquesta iniciativa s’ha anat consolidant. Una trentena de participants han assistit assíduament al llarg d’aquests anys a l’Escola i enguany s’hi han incorporat alguns nous alumnes.

La celebració de l’Eucaristia a la Capella del Santuari del Sant Crist de Balaguer presidida pel Sr. Arquebisbe suposà el punt culminant de la primera sessió de treball.. Mons. Vives tot glossant les lectures proclamades exhortà els participants a deixar-se endur per la gràcia divina i a valorar la fe sempre com un do i a confiar en Déu tal com ho féu Abraham, que “esperà contra tota esperança”.

img-20131019-wa0001img-20131019-wa0002