Concert a la Parròquia de Ponts

dscf5294El dia 6 de juliol va tenir lloc a l’església parroquial de Santa Maria de Ponts el Concert d’estiu de la Coral Pontsicana, en aquesta ocasió acompanyada per la Coral Joia de Maig d’Anglesola i la Coral Espluguina de l’Espluga de Francolí. En el marc del temple parroquial van ressonar el bon fer de gairebé un centenar de cantors; la música i els cants van ser acompanyats pels aplaudiments de la nombrosa gent que omplia l’església, gent de Ponts i d’altres llocs de la comarca. També amb l’assistència de la Presidenta de la Federació Catalana d’Entitats Corals, la Sra. Montserrat Cadevall, la regidora de Cultura de l’Ajuntament pontsicà, la Sra. Carmen Marquilles, el rector de la Parròquia de Ponts i altres representats de la Corporació Municipal.

A l’inici del concert va ser el Cor Infantil de la Coral Pontsicana que va interpretar les cançons tradicionals de El monstre de Banyoles i Sant Jordi, la Princesa, la Rosa i el Drac. El repertori de la resta de la vetllada va anar a càrrec de la Coral Pontsicana i les corals convidades, amb peces ben actuals i altres més clàssiques, sense oblidar en el repertori obres religioses, com el Magnificat de Rutter o l’Ave Maria de Arcadelt.

Després de l’esplèndid concert, i la felicitació a les corals i els directors de les mateixes, es va fer un homenatge ben sentit i agraït al Sr. Domènec Tugués, lo “Mingo”, pels molts anys al capdavant de la Coral Pontsicana, ara amb qualitat de President Honorari. Així també se li va imposar el pin d’or de l’Ajuntament com agraïment de Ponts a la seva tasca en bé del poble. Cal remarcar que al seva formació musical la va rebre en els anys que va estar al Seminari Diocesà de La Seu d’Urgell.

La festa va acabar amb un sopar popular per als cantaires al magnífic i fresc espai de les piscines municipals, on va continuar la festa i la companyonia, fins ben entrada la matinada.

dscf5256img 2609img 2640