Trobada catalana de Vida Creixent a Montserrat

p5170085grup

El dijous dia 17 de maig, compartint el mateix autocar, els mateixos desitjos, la mateixa joia i fe, 52 membres d’Urgell i Andorra peregrinàvem cap a Montserrat.
Anàvem a celebrar la XXVI Trobada Interdiocesana Vida Creixent presidits per Mn. Manuel Pal, consiliari diocesà, Mn. Josep M. Solé consiliari del grup d’Andorra la Vella, Mn. Antoni Ballester d’Artesa de Segre, Sr. Carles Dalmau de La Seu, la coordinadora diocesana i animadores de grup: Gna. Visitació de La Seu, Magdalena d’Escaldes, Maria Armengol d’Oliana, Mª Pau Baella d’Artesa de Segre i Ramona Solé de Guissona.

La ruta havia començat amb l’esperança d’un dia no plujós i un sol que ens acaronés. Durant el trajecte les pregàries i cants ens feien sentir d’una manera especial la proximitat de la Mare de Déu. Arribant ja a Montserrat ens agafa de sorpresa la boira que ens embolcalla de manera que les figures desapareixien a uns quants metres dels qui anàvem endarrerits… al peu de la Basílica, veiérem que sota el gotejar suau de la boirina, els fidels, amics i amigues de Vida Creixent, anàvem lluint igualment aquell somriure que neix de la joia d’anar a retrobar-se amb la Moreneta estimada.

El dia anterior, dimecres dia 16, havien celebrat aquesta assemblea de pregària al Santuari de la Mare de Déu de Montserrat, els amics dels Bisbat de Barcelona i Lleida essent unes 400 persones. Els altres sis bisbats que dijous ens trobàvem també sota el lema “Feliç tu que has cregut” passàvem ben bé dels 525.

Érem acollits al mig dia pel P. Antoni monjo, i amb la presentació introductòria del president interdiocesà Sr. Sergi Óliba pregàvem amb Maria per l’Església i pel món sencer. Amb el cant del Virolai per finalitzar el matí, entendrits sortíem per anar a compartir l’àpat i fent del camí fins al restaurant un rosari de salutacions, amics de Solsona, Manresa, Tortosa, Girona, Tarragona, Vic, incloent també les amigues d’Esterri d’Àneu, guiades aquest any per Mn. Ricard, que sense ser un grup formalitzat de V.C. es fan presents per honorar i agrair a la Mare de Déu el gaudi de la vida.

A l’àpat de germanor érem presidits per Mons. Jaume Pujol Balcells, així com a la celebració Eucarística, també concelebrada per una vintena de preveres, consiliaris diocesans, consiliari interdiocesà Mn. Miquel Bada i el diaca Mn. Pere Arribas.

A l’homilia Mons. Pujol, ens recordava les paraules “No tingueu por” i esmentava com la gent gran continua essent el pilar dels valors, com ens fem presents en els serveis a l’Església, a la família, a la comunitat i ens demanà que ens mantinguéssim en la fe; essent testimonis de l’Evangeli de Jesucrist.
Que amb el nostre exemple i actituds de solidaritat, fraternitat i amor puguem cantar una vegada més des de dins del cor: Rosa d’Abril, Morena de la serra, de Montserrat estel, il•lumineu la catalana terra, guieu-nos cap al cel…
img_4830img_4872img_4915img_4934img_4937p5170087