Conferència de Mons. Vives sobre “Evangeli i hospitalitat”

dscf9352

El dia 18 de maig, l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va pronunciar una Conferència sobre “Evangeli i Hospitalitat“, per a les Religioses, metges i personal sanitari, i alguns malalts que hi assistiren, de la Clínica neuropsiquiàtrica Mare de Déu de la Mercè de Barcelona, de la qual són titulars les Germanes Hospitalàries del Sagrat Cor de Jesús.

L’Arquebisbe fou presentat per la Superiora Gna. María Garayoa i el Director mèdic Dr. Pedro Roy. L’Arquebisbe se centrà en un comentari narratiu de l’Evangeli de la guarició del paralític (Mc 2), destacant la donació eficaç, esperançada i coratjosa dels camillers, amics del malalt, i la crida de Jesús a aixecar-se, portar la pròpia camilla i caminar… I se’n serví per destacar els trets del qui vol servir l’Evangeli de la compassió i de la presència enmig dels malalts, per anunciar-los a ells i a tothom, la força guaridora de la fe. I finalment exposà els trets més significatius de la vocació hospitalària, repassant els textos més emblemàtics de la Congregació de les Germanes Hospitalàries del Sagrat Cor de Jesús.

Aquesta Congregació està en aquestes setmanes vivint el seu XXè. Capítol general electiu a Roma, amb el lema “Impulsades per l’Esperit a recrear l’hospitalitat“, i el proppassat dia 10 de maig, el Sant Pare Benet XVI acaba de signar el decret pel qual reconeix que María Josefa Recio Martín, Fundadora de la Congregació amb el ja canonitzat Sant Benet Menni, va viure les virtuts cristianes en grau heroic, declarant-la Venerable.