Festa del vot de poble de Ponts a Sant Sebastià

hm5d3384

Un any més els pontsicans han dut a terme el vot de poble que ja fa uns quants segles van prometre a Sant Sebastià. Així es recorda que van poder superar una epidèmia que hi havia a Ponts. Aquest vot de poble té lloc el diumenge següent a la festa de Sant Sebastià. Així el diumenge pel matí se celebra una missa d’acció de gràcies a l’església de Sant Sebastià d’Algos cap al migdia; abans un bon grup de pontsicans s’han atansat fins al lloc venint a peu, tal com marca la tradició. A l’acabar la missa els assistents veneren la relíquia del sant, cantant els seus goigs. A la missa també s’han fet presents representants del consistori municipal.

Tot seguit se’ls dona coca, xocolata i vi dolç que ofereix l’Ajuntament de Ponts; una vegada feta la foto de família i el sorteig de dos lots en benefici de Càritas Parroquial, es torna caminant fins a Ponts. Enguany també hi han participat el Centre Excursionista Pontsicà, a més d’algunes colles d’amics, un grupet dels quals s’han quedat als voltants de l’església per compartir l’amistat i un bon dinar.
Per la tarda i continuant la tradició s’ha fet a la Plaça Planell jocs de cucanya per la mainada. Aquest acte volia recordar la festa que abans es dedicava a Sant Antoni, Abat. Després de una estona de jocs i diversió que han organitzat les monitores de l’esplai La Bufera, s’ha acabat compartint coca i xocolata desfeta que ha ofert l’Ajuntament, i que a endolcit a petits i grans el final d’aquesta tarda de diumenge, on Ponts ha viscut la tradició i la festa, un any més, sent fidel a les seves arrels i costums.
hm5d3347hm5d3360hm5d3381