La Conferència Episcopal Espanyola lliura a Càritas 3 milions d’euros del Fons Comú Interdiocesà

La Conferència Episcopal Espanyola ha lliurat a Càritas, per mitjà del seu Secretari General una aportació de 3 milions d’euros, corresponents a l’1,5% del Fons Comú Interdiocesà. Els bisbes espanyols van decidir fer aquesta donació durant l’última Assemblea Plenària de la CEE, com a signe orientat a estimular la generositat de tots.

El lliurament s’ha dut a terme a la seu de Càritas Espanyola i en l’acte han intervingut, a més de Mons Martínez Camino, el President de Càritas Espanyola, D. Rafael del Río, i el nou Secretari General, D. Sebastián Mora, qui també ha presentat el IV Informe sobre “L’acció social davant la crisi”.

Mora ha assenyalat que, en aquest any 2009, hauran passat pels serveis d’acollida i assistència de Càritas unes 800.000 persones, cosa que suposa un rècord històric, en concret 200.000 més que l’any passat i el doble que el 2007. Així mateix ha destacat que a ran de la donació de la Conferència Episcopal, que ja
el 2008 va lliurar gairebé 2 milions d’euros, les aportacions i gestos de solidaritat han augmentat.

Càritas és Església i l’Església és Càritas” ha dit el Secretari de la CEE, i l’Església viu en tres dimensions fonamentals: la seva fe en Déu (que és el Déu amb nosaltres), la lloança d’aquesta presència divina amb nosaltres (litúrgia) i la caritat. Càritas suposa “una forma privilegiada d’aquesta última dimensió”. Així mateix va reiterar la crida que els bisbes van fer a la recent “Declaració davant la crisi moral i econòmica”, aprovada a l’última Assemblea Plenària de novembre 2009 demanat que els catòlica i tota la gent que confia en Càritas, continuïn aportant la seva ajuda personal i econòmica.