Visita pastoral a St. Fèlix de Bagergue a la Vall d’Aran

img_0235Dissabte 29 de setembre, Festa dels Sants Arcàngels Miquel, Gabriel i Rafael, el Sr. Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, realitzà la Visita Pastoral a la parròquia de St. Fèlix de Bagergue (municipi de Naut Aran, a la Vall d’Aran), el poble més alt de tota la Vall d’Aran, a 1.475 m. d’altitud. L’acompanyaren l’Arxiprest de la Vall i Rector de la Parròquia, Mn. Pere Balagué i Mn. David Codina.

A la bella església parroquial de St. Fèlix (s. XII-XIII) el Sr. Arquebisbe fou rebut per l’Il·lm. Sr. Alcalde de Bagergue, Sr. Josep Tarrau, i un bon grup de fidels de la parròquia.

A la celebració de l’Eucaristia el Sr. Arquebisbe va exhortar als fidels en la seva homilia a valorar la importància que té la Visita Pastoral com a moment privilegiat de comunió eclesial, que dóna l’oportunitat al Bisbe i a la comunitat parroquial de conèixer-se mútuament i estrènyer els lligams de la comunió amb el Successor dels Apòstols i, en comunió amb ell, amb el Sant Pare. També glossà les figures dels Sants Arcàngels Miquel, Gabriel i Rafael com aquells qui transmeten els missatges de Déu, ens protegeixen i ens defensen de les temptacions del Maligne, i exhortà els fidels a viure amb coratge la seva pròpia fe i identitat cristiana, especialment en l’Any de la fe que pròximament iniciarem. I els animà a viure amn goig la pròpia fe i a testimoiniar-la públicament amb coratge.

Acabada la celebració eucarística es cantaren els goigs en llaor de St. Fèlix, patró de la parròquia de Bagergue, la imatge del qual presideix el retaule principal del temple.

Posteriorment el Sr. Arquebisbe i la comunitat parroquial es traslladaren al cementiri parroquial al costat de l’església, on tingué lloc una pregària pels fidels difunts i la recomanació de la seva ànima a la misericòrdia de Déu, i es va tenir un record per les víctimes de les riuades de la nit passada a Múrcia i Màlaga, així com de tots els qui perden la vida per causa de les persecucions a la fe.

La Visita Pastoral es clogué festivament amb una coca i vi oferta per l’Ajuntament on els veïns van poder tenir l’oportunitat de saludar personalment i agrair la seva presència del Sr. Arquebisbe.

img_0229img_0224img_0222img_0221img_0219