XXXI Trobada Interdiocesana de Vida Creixent a Solsona

El passat dia 9 de maig, tingué lloc la Trobada Interdiocesana de Vida Creixent a la ciutat de Solsona. Hi assistiren més de 850 persones d’arreu de Catalunya, Illes Balears i Andorra. Del nostre Bisbat d’Urgell assistiren 83 persones.
La trobada fou presidida pel bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell, acompanyat del Consiliari Interdiocesà de Vida Creixent, Mn. Xavier Morató; el President interdiocesà Sergi Oliva; el President Diocesà de Solsona, Vicenç Quinquilla; el Consiliari Diocesà de Solsona, Mn. Miquel Venque; i també va ser convidat el President Nacional de Vida Ascendente, Álvaro Medina del Campo. Altres personalitats hi eren presents l’alcalde de Solsona, David Rodríguez, i el Secretari General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, Enric Vendrell.

A la Sala Polivalent de Solsona s’iniciava la jornada, gaudint de l’esmorzar de coca i xocolata. Hi hagueren els parlaments de benvinguda, pregària i salutació per part de Vicenç Quinquilla. Intervingué també el President Interdiocesà Sergi Oliva explicant el objectius de Vida Creixent, seguint les paraules de l’alcalde de Solsona, David Rodríguez, les del Sr. Enric Vendrell, Secretari General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, i les del president nacional del moviment Vida Ascendente en Álvaro Medina.

Després a la catedral de Solsona a càrrec de l’arxiver diocesà Mn. Enric Bartrina es rebé l’ explicació sobre la catedral i es continuà amb la solemne eucaristia presidida pel bisbe Xavier Novell, concelebrant amb el Vicari General de Solsona, Mn. Josep Maria Vilaseca, el consiliari Interdiocesà de Vida Creixent, Mn. Xavier Morató, preveres i consiliaris de Vida Creixent de diverses parròquies i bisbats. En l’homilia el Sr. bisbe assenyalà entre altres coses “que la gent de Vida Creixent són clau important per als canvis necessaris en una Església evangelitzadora”. Finalitzant la missa i estan ple a vessar la catedral solsonina s’entonà el cant del Virolai  i l’Himne de Vida Creixent.

Aquesta celebració continuà amb el dinar de germanor, sobretaula, brindis i el comiat amb el cant de l’Hora dels adéus. Tant en el viatge d’anada com el de tornada els amics de Vida Creixent van entonar la pregaria del “Camí del pelegrí” i l’Himne de Vida Creixent, donant gràcies al Bon Pare i a la Mare de Déu per aquesta XXXI Trobada i esperant poder assistir el proper any 2018 a Montserrat.