XXIX Trobada interdiocesana de Vida Creixent a Vic

El dia de la festivitat de la Mare de Déu de Fàtima, el Moviment Vida Creixent va celebrar en aquest dia 13 de maig, la XXIX Trobada interdiocesana a Vic, sota el lema “la fe ens mou”.  Vinguts d’arreu dels deu  bisbats de Catalunya i presents en els actes, els assistents van ser unes 830 persones. De la nostra diòcesi d’Urgell hi assistíem 78 persones  entre Andorra, La Seu, Organyà, Oliana, Guissona, Balaguer, Bellvís, La Pobla de Segur, Tremp, Isona i Esterri d’Àneu. També ens hi acompanyaven els consiliaris Mn. Joan Pujol, Mn. Evarist Vigatà, Mn. Josep Elïud Arias i Mn. Josep de Jesús Navas.
La diada s’inicià amb la passejada des del punt on aparcaven els autocars fins a la Catedral de Sant Pere, gaudint del marc dels seus carrers medievals, al voltant de la plaça Major.
Dins de la Catedral vàrem admirar i escoltar l’explicació que se’ns va fer de les pintures de Josep M. Sert. També vam participar activament de la celebració eucarística amb moments molt significatius. La presència del Bisbe Romà Casanova, juntament amb una quarantena de mossens i diaques, personalitats polítiques de l’Ajuntament- Batlle i regidors- i tants d’amics i amigues amb les seves experiències de vida,  feia creure que tots érem  un sol esperit, tots vivint en la mateixa sintonia de pau, servei i amor a la nostra Església.
Mons. Romà Casanova a la seva homilia i  salutació acollidora, ens assenyalava : “Cal tenir la certesa que Déu ens acull. Tenir el convenciment que podem créixer sempre com a cristians.  Aprofundir en la fe, en l’amor de Jesús, créixer dins la pobresa, la malaltia o la vellesa. Donar testimoni, evangelitzar en el nostre entorn, manifestar l’amor de Déu de tendresa, en la vida i en la mort. Demanar a Maria de ser com ella, seguidors i testimonis de Jesús amb el seu amor…”
En la litúrgia de l’eucaristia, la presentació de les ofrenes: Flors, Pa i Vi, fou feta per membres de Vida Creixent de Vic. Seguits  pels presidents de cada bisbat, oferint llanternes, signe de llum (aquests ciris encesos  es posaren als peus de la Mare de Déu de Fàtima, mentre es cantava l’himne de Vida Creixent en finalitzar la Missa). El moment més important, rebre el Cos de Jesús, també ens infonia una gran profunditat espiritual i ens recordava estona abans,  l’aspersió de l’aigua beneïda “Un sol Senyor, una sola fe, un sol baptisme. Un sol Déu i Pare” i el cant de la Comunió “Cos sagrat! Menja i seràs fort. Calze sant! Beu la meva sang, que jo sóc la vida, i jo sóc l’amor”.
Després, tothom xino-xano ens vam dirigir a participar de l’àpat de germanor al Pavelló del Sucre (lloc gran i acollidor) amb l’alegria de poder saludar i abraçar els coneguts. El dinar es va convertir també en moment de gran joia. Els músics amenitzaven amb els seus instruments i les converses entre els comensals no deixava de ser un signe d’amistat perdurable. I, recordant altres trobades i persones que hi mancaven, s’hi posà el puntet de nostàlgia!.
La presidenta de Vida Creixent de Vic, Sra. Montse Font Gumfaus i els seus col·laboradors, es desfeien amb atencions i alhora van aprofitar per fer entrega d’uns regals simbòlics a persones que han ofert el seu servei al moviment del bisbat de Vic (Manresa, Manlleu, etc…).
En nom del nostre bisbat d’Urgell, podem agrair  l’esforç que varen fer cada un amb les seves aportacions i serveis, perquè la Trobada va ésser tal com la vàrem visualitzar i viure: “MAGNÍFICA”. I ens dèiem:  Gràcies amics!  Gràcies per posar vida als anys!