X Jornades Interdiocesanes de Formació per a Catequistes a Lleida

Els dies 17 al 19 de novembre de 2017 van tenir lloc a l’Acadèmia Mariana de Lleida les X Jornades de Formació per a catequistes que anualment organitza el Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears, amb el tema “Iniciar-se en l’art de l’acompanyament”. Mn. Antoni Elvira, Vicari Episcopal d’Urgell i Delegat diocesà de catequesi, hi va participar acompanyat per una trentena de catequistes de la Diòcesi d’Urgell.

Les Jornades es van iniciar el divendres dia 17 amb la salutació i l’acollida per part del Sr. Bisbe de Lleida, Mons. Salvador Giménez Valls i la conferència que va dictar el Director del SIC, el prevere gironí Mn. Joan Maria Amich sobre “La situació de la catequesi a casa nostra”.

El dissabte dia 18, Mons. Antoni Vadell, Bisbe auxiliar de Barcelona, va oferir als participants la ponència “El catequista, l’acompanyant acompanyat”, que va anar seguida d’un ric diàleg entre els catequistes. A la tarda d’aquell dia van tenir lloc una sèrie de cursos de formació per a catequistes amb les següents temàtiques:

1.- Homes i dones de la Bíblia: acompanyants i acompanyats (a càrrec de la Sra. Mar Pérez, mare de família, professora de secundària, filòloga, doctora en Sagrada Escriptura i professora de l’IREL).

2.- Acompanyar el creixement dels adults que descobreixen la fe (a càrrec del Sr. Josep Baquer Sistach, jesuïta, llicenciat en Teologia Bíblica, arquitecte tècnic i consultor d’estructures, professor col·laborador a la URL i professor a d’Institut d’Estudis Estructurals (IEE).

3.- Acompanyar els pares en un camí de redescoberta de la fe (a càrrec del Sr. Jaume Martorell, pare de família, psicòleg i vicedelegat diocesà de catequesi de Mallorca)

4.- Acompanyar els nois i noies per a descobrir la pròpia vocació (a càrrec de Mn. Javier Vilanova, delegat diocesà de catequesi de Tortosa).

5.- Acompanyar el creixement en la fe a partir de la religiositat popular (a càrrec del Sr. José Manuel Gómez, pare de família i director del Secretariat de Congregacions, Confraries i Germandats de Lleida).

6.- Acompanyar infants i adolescents en els moments de sofriment (a càrrec de la Sra. Anna M. Agustí Farreny, mare de família i padrina, mestra i psicopedagoga, postgraduada en «acompanyament en el sofriment i la mort» i en «acompanyament espiritual». Fundadora de l’Associació d’acompanyament en el dol de Lleida).

7.- Acompanyar nois i noies amb trastorns i conductes difícils ( a càrrec de la Sra. Adelina Barbero Castillo (psicóloga i terapeuta).

8.- Acompanyament i formació dels catequistes en una parròquia (a càrrec de Mn. Antoni Elvira, Vicari Episcopal d’Urgell i Delegat diocesà de catequesi).

9.- Dinàmiques d’acompanyament per a infants i adolescents (a càrrec de Mn. Santi Collell, delegat diocesà de catequesi de Terrassa)

10.-  Música per a pregar i acompanyar el creixement en la fe (a càrrec de la Sra. Anna Ludevid, cantautora de “Cor Nou”, catequista i mare de família).

Les Jornades es van cloure el diumenge dia 19 de novembre amb la presentació de nous recursos digitals per a la catequesi per part de membres del SIC i la celebració de l’Eucaristia dominical a la Catedral de Lleida presidia pel Bisbe de la Diòcesi Mons. Salvador Giménez Valls.

Més fotos