Visita pastoral i Confirmacions a Claravalls

Diumenge dia 12 de juny al migdia l’Arquebisbe Vives visità pastoralment la parròquia de St. Salvador de Claravalls. L’acompanyaren el Rector de la Parròquia, Mn. Josep Uriel Álvarez i Mn. David Codina. A la seva arribada al poble fou rebut per l’Il·lm. Sr. Alcalde pedani i pels fidels que ompliren el temple parroquial de Sant Salvador.

L’Arquebisbe presidí la celebració de l’Eucaristia on reberen el sagrament de la confirmació 3 joves del poble acompanyats dels seus pares i padrins. A la seva homilia Mons. Vives recordà com la lectura de la Paraula de Déu proclamada en aquell diumenge posava de manifest la centralitat de la misericòrdia de Déu. Ja a l’Antic Testament, Déu té pietat quan David li demana perdó pel mal que ha fet i el perdona de seguida. A l’Evangeli, Jesucrist es mostra misericordiós amb una dona que portava una vida pecadora i que es presentà a un sopar ofert pel fariseu Simó que creia que era perfecte i era un fidel observador de la Llei. Jesús lloa l’actitud d’aquella dona que la tradició ha assimilat a Santa Maria Magdalena ja que és capaç de confiar en Jesús, penedir-se i canviar de vida. Per això venç els costums propis del seu temps i s’atansa al lloc on els homes estaven menjant i ungeix els peus de Jesús amb un perfum preuadíssim i besa els peus del Senyor i amb les llàgrimes renta els peus del Mestre. El fariseu, ple d’orgull, pensa que si Jesús sabés qui li està fent això no li ho deixaria fer perquè veuria que l’està comprometent. Per això Crist li retreu aquest pensament a Simó i li diu que “eren molts els pecats que li han estat perdonats a la dona” i que “quan no hi ha tant a perdonar, no hi ha tant amor”.

L’Arquebisbe animà els joves confirmats a tenir sempre en la seva vida de confirmats l’actitud que tingué la dona: confiar sempre en la misericòrdia de Déu i a no jutjar els altres ni a parlar malament dels nostres germans, ja que l’únic jutge és el Senyor, és a Ell a qui al final de la vida haurem de donar comptes.

En acabar l’Eucaristia els joves reberen de mans de l’Arquebisbe un Nou Testament perquè els acompanyi en la seva vida de joves cristians.

Posteriorment Mons. Vives saludà els fidels que havien omplert el temple parroquial i acompanyat del Rector de la Parròquia visità dues persones ancianes del poble a casa seva, i els administrà la Sagrada Comunió.