Visita pastoral a Puigverd d’Agramunt

Diumenge dia 12 de juny al matí l’Arquebisbe Joan-Enric Vives visità la Parròquia de St. Pere de Puigverd d’Agramunt i en el decurs de la Visita confirmà un jove fill del poble, en Joan, que estava acompanyat dels seus pares, padrins i familiars. A la seva arribada a Puigverd d’Agramunt l’Arquebisbe fou rebut per l’Il·lm. Sr. Alcalde de la població, Sr. Joan Eroles, que li pogué ensenyar les obres dutes a terme al temple parroquial de St. Pere. L’Arquebisbe agraí l’esforç que l’Ajuntament ha fet per millorar el temple parroquial.

A continuació Mons. Vives presidí l’Eucaristia dominical del Diumenge XIè. durant l’any. A la seva homilia Mons. Vives posà de manifest com el text proclamat en aquell diumenge de Sant Lluc (Lc 7,36-8,3) és una de les pàgines més boniques i encaixa perfectament en l’Any de la Misericòrdia que l’Església Universal està celebrant. El fariseu que invità Jesús a menjar amb ell, Simó, és un home que es creu perfecte i que pensa que la dona que porta una vida pecadora no és digna d’estar amb Jesucrist. L’Arquebisbe advertí els fidels del perill de fer-nos jutges dels nostres germans quan el judici està reservat a Déu i subratllà l’actitud de la dona que ja des del primer moment actua amb Jesús com si estigués perdonada fent tot allò que un perdonat fa: donar el millor de si mateix, plorar als peus de Jesús, amb les llàgrimes mullar-li els peus, eixugar-los amb els cabells; ungir-lo amb perfum… Mons. Vives animà el jove que es confirmava a ser un home de misericòrdia que vol ajudar els altres i que se sent petit i humil però confiat de la misericòrdia de Déu.

En acabar l’Eucaristia al sortir a la plaça l’Arquebisbe pogué saludar els fidels que s’havien congregat per donar-li la benvinguda a Puigverd.