Visita de l’Arquebisbe a Queralbs i Núria

Diumenge dia 28 de juliol, l’Arquebisbe d’Urgell va visitar la Parròquia de Sant Jaume de Queralbs i hi va celebrar l’Eucaristia dominical. Va poder saludar una Regidora de l’Ajuntament de Queralbs, i els fidels que s’hi acostaven en el diumenge dins les festes del patró de la Parròquia, entre ells els qui normalment tenen cura de tenir a punt l’església parroquial i les celebracions. Va animar-los a sentir-se Església viva i a ser ferms en l’oració que salva el món i és intercessora per a tots els germans i per a tot el món.

Després l’Arquebisbe Joan-Enric s’encaminà amb el tren Cremallera cap al Santuari-Basílica de la Mare de Déu de Núria, patrona del Bisbat d’Urgell, on saludà treballadors de Ferrocarrils de la Generalitat, i els mossens i grups de pelegrins que hi havia, i presidí la solemne Eucaristia dominical. A l’homilia recordà el valor de la intercessió del nostre pare en la fe, Abraham, que intercedí per la ciutat, regatejant amb Déu la seva misericòrdia, i féu notar com l’Evangeli ens dóna la més bella i la més gran de les pregàries, el Parenostre. Jesús pregava i atreia els deixebles cap al Pare. Els donà l’oració del Parenostre que hem de tenir en gran estima i resar-lo cada dia i en moltes ocasions. I animà a captar el valor del demanar, trucar i cercar, per obtenir el do de l’Esperit Sant.

Remarcà que Núria era un indret del Pirineu català a 2.000 metres d’altitud on el poble cristià des de fa molts segles hi ha venerat la Santa Mare de Déu, que ens dóna el seu Fill Jesucrist, que ens beneeix i ens dóna l’Evangeli, que va descalç perquè es féu pobre per nosaltres, per tal d’enriquir-nos a tots, i que ens el dóna als pelegrins, excursionistes i devots, perquè puguem trobar vida, fecunditat en bones obres, i unió i amor a les famílies.

Va aprofitar aquesta visita per poder trobar-se amb els infants i adolescents de l’Esplai Gaspar de Portolà i amb el Mossens que serveixen el Santuari de Núria i les Parròquies de la Vall de Ribes de Freser.

Compartir
Ramon Llull, místico del diálogo y testimonio para hoy
d’Amic e Amat
Ramon Llull, místico del diálogo y testimonio para hoy
Queridos diocesanos,
querida iglesia de Urgell,

El próximo 27 de noviembre se celebra la memoria litúrgica del beato Ramon Llull. En medio de los cambios de nuestro tiempo, el Señor nos regala figuras que iluminan el camino. Una de ellas es Ramon Llull,
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda