VII Trobada diocesana d’Animadors de la Litúrgia a La Seu d’Urgell

Sobre la Participació activa dels fidels a la Litúrgia, diu el Concili Vaticà II: “Per promoure la participació activa es fomentaran les aclamacions del poble, les respostes, els salms, les antífones, els cants i també les accions o gestos i les postures corporals. S’ha de guardar al temps convenient, el silenci sagrat”.

(Sacrosantum Concilium, n. 3).

El dia 28 de febrer, a la Casa del Bisbat d’Urgell, una cinquantena de persones de diferents indrets del Bisbat, Puigcerdà, Ribes de Freser, Bellver, Andorra i La Seu d’Urgell, van participar i van guadir de la VII Trobada diocesana d’animadors de la litúrgia.

Va començar amb una introducció molt acurada per Mn. Xavier Parés, Delegat diocesà de Pastoral Sacramental i Litúrgia del Bisbat, desenvolupant el “Sentit de la Participació”.

*9 Remarques importants sobre la participació, que ha de ser “activa. conscient. interna. externa. plena. fructuosa. actual. comunitària i piadosa »

I tot seguit tres Ponències Magistrals:

a) “Els ministeris de Lector i d’Acòlit”. per Mn. J. Antoni Mateu.

Una afirmació de sant Joan Pau II ”L’atenció que donem a la Litúrgia, marcarà el futur de l’Església”.

b) “Ministres extraordinaris de la Comunió” per Mn. Xavier Parés, Delegat diocesà de Pastoral Sacramental i Litúrgia del Bisbat. Que va remarcar la importància d’aquest ministeri i va donar pautes molt entenedores de com s’ha d’actuar amb tota delicadesa i respecte.

c)” El Cant i la Música a la litúrgia”, per M. Carme Girart. Amb ritme de joventut va exposar una ponència molt exquisida, clara i completa de la importància del cant i la música en la litúrgia, i com un reclam a fer de les nostres celebracions moments forts de pregària i comunicació amb Déu que pugui atreure els joves per la força que hi ha en sí mateixes.

Tot molt interessant, entenedor i aclaridor que sens dubte serà de molt profit per a tots els que hi van poder participar.

Aquesta mateixa Trobada es repetirà el dissabte 14 de març de 2015 a la Casa d’Espiritualitat del Santuari del Sant Crist de Balaguer.