Trobada de rectors i formadors dels Seminaris de Catalunya a La Seu d´Urgell

El dies 30 de juny i 1 de juliol ha tingut lloc a la Residència de la Sagrada Família de La Seu d’Urgell la trobada de final de curs dels Rectors i Formadors dels Seminaris Majors Diocesans amb Seu a Catalunya. La trobada ha estat presidida pel Sr. Bisbe de Terrassa i responsable dels Seminaris de la Conferència Episcopal Tarraconense, Mons. Josep Àngel Sàiz Meneses.

La tarda del dilluns 30 es va dedicar a estudiar i dialogar sobre el tema de la Formació Litúrgica en els Seminaris. La reflexió la va dirigir Mn. Manuel Coronado, Delegat Diocesà de Litúrgia de Terrassa. Al vespre i al sopar s’hi féu present el Sr. Arquebisbe d’Urgell, President de la Comissió Episcopal de Seminaris i Universitats de la C.E.E. El Sr. Arquebisbe després del sopar, mostrà la Catedral de Sta. Maria d´Urgell als Rectors i formadors participants a la Trobada.

El matí del dimarts, després de la Missa, presidida pel Sr. Bisbe Auxiliar de Terrassa i Rector del Seminari, Mons. Salvador Cristau, es continuà la reunió amb la reflexió i la programació de les activitats de cara al nou curs. Al final del matí s´invità al Sr. Carles Gascón, historiador i tècnic del Patrimoni Cultural del Consell Comarcal de l’Alt Urgell per explicar la visita que els Rectors i formadors farien a la Vall de Castellbò. El Sr. Gascón presentà la importància i el relleu històric del poble de Castellbò en la història del Bisbat d’Urgell i del Principat d’Andorra. La visita al Seminari Diocesà d’Urgell i a la Vall de Castellbò, amb el dinar, posaren el punt i final a aquesta fraternal i profitosa trobada.

2014-07-01img 9968img 9980img 9981