Reunions de les Comissions de Litúrgia i de Música de la CET

El dia 5 d’octubre a la seu de la Conferència Episcopal Tarraconense van tenir lloc les reunions de les Comissions Interdiocesanes de Litúrgia i de Música, al matí i a la tarda. Van ser presidides per Mons. Joan-Enric Vives, arquebisbe d’Urgell i encarregat de Litúrgia, i per Mn. Joan Baburés, coordinador de les dues Comissions. Hi van assistir els Delegats diocesans.

La Comissió Interdiocesana de Litúrgia va tractar sobre la finalització de l’any de la misericòrdia a les Diòcesis, que s’escaurà el dia 13 de novembre, així com del possible desenvolupament de la litúrgia de la Paraula en el Diumenge de la Paraula que els Bisbes de Catalunya han convocat per al primer diumenge d’Advent, que serà el 27 de novembre, a proposta de l’Associació Bíblica de Catalunya. També van tenir ja a les mans els 4 volums de la Litúrgia de les Hores en la seva quarta edició revisada i ampliada, que en les properes setmanes ja serà distribuïda i posada a la venda, amb una subvenció dels Bisbes de la Tarraconense que n’abatirà el preu, que serà de 20 euros per volum. Així mateix van reiniciar els treballs per a la revisió de la traducció catalana de la 3ª edició esmenada del Missal Romà. També han estudiat l’acollida del Misal en llengua castellana que serà presentat pròximament a Madrid, i que entrarà en vigor el primer diumenge de Quaresma, dia 5 de març de 2017.

La Comissió de Música va revisar les feines realitzades a l’estiu, de presentació del Cantoral Litúrgic Bàsic, les trobades de Directors de Cants i d’Organistes d’Església. I es van rebre informacions de les properes presentacions del Cantoral bàsic, així com de la part musicada de la Litúrgia de les Hores, que caldria poder continuar perquè amb melodies a l’abast de les comunitats cristianes, pogués ser cantada tota la Litúrgia de les Hores en catala.