Reunió última del Consell Pastoral Diocesà i 25 anys d’episcopat de l’Arquebisbe

Dissabte 16 de juny a La Seu d’Urgell, a la Casa del Bisbat, va tenir lloc la reunió que clou els quatre anys per als quals va ser elegit el Consell Pastoral Diocesà, presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i els Secretaris Sr. Adolf Tugues, Sra. Patrícia Navas i Sr. Xavier Coma, i amb l’assistència de tots els membres del Consell, acompanyats pels seus cònjuges i famílies.

Va ser una reunió més breu amb informacions sobre el treball realitzat en els quatre anys i sobre l’Escola diocesana de formació permanent de Balaguer, i també de l’Acord entre el Govern d’Andorra i la Comunitat de Sant’Egidi per a l’acollida dels refugiats, i sobre el tractament de la protecció de dades per part de les institucions eclesials. I s’invità a l’Escola del proper Curs, i a la Càtedra de pensament cristià del proper dia 30 de juny.

L’Arquebisbe Joan-Enric Vives va voler que aquesta reunió que finalitzava un termini del Consell Pastoral Diocesà tingués la vivència de l’Eucaristia d’acció de gràcies, i ell hi va vehicular la celebració dels 25 anys de la seva ordenació episcopal que s’escaurà el proper setembre. Dilluns Sant ho va celebrar amb els preveres i diaques, i ara ho celebrava amb els laics i religiosos, de forma austera i senzilla com ell ho ha volgut celebrar. Sobretot ha demanat oracions per viure el seu episcopat com Déu ho vol.

Així fou com l’Eucaristia -celebrada a la Capella de la Residència Sda. Família- va significar un moment joiós i significatiu de la comunió entre el pastor diocesà i els membres del Poble de Déu de la Diòcesi d’Urgell. Fou una celebració molt viscuda on es llegiren les mateixes lectures que havien estat proclamades en el dia de l’ordenació episcopal ara fa vint-i-cinc anys, i es van repartir les paraules que el bisbe Joan Enric va dir aquell dia de la seva ordenació, que constitueixen un programa de vida i de servei pastoral que va dir que per a ell continuen ben vigents.

També el dinar de germanor a la Residència amb un clima de gran comunió fou el moment en què l’Arquebisbe obsequià els membres del Consell amb un petit record, i el Consell va regalar a l’arquebisbe una imatge de la M. de Déu de Núria, Patrona del Bisbat, un escrit que els nens li feren arribar, i el Vicari general Mn. Mauri en nom de tots, li dirigí unes emotives paraules, a les quals respongué l’Arquebisbe Joan Enric amb agraïment i compromís.