Recuperació de la campana de Sant Martí de Berén (Alt Urgell)

El dia 15 d’agost, coincidint amb la festa litúrgica de Sta. Maria Assumpta al cel, els veïns de la Parròquia de Sant Martí de Berén (Alt Urgell) van celebrar una Eucaristia joiosa per festejar la recuperació de l’emplaçament tradicional de la campana al seu temple parroquial.
El poble de Berén comptava amb dues campanes. L’una, fou destruïda a la persecució religiosa de l’any 1936. La segona pogué ser salvada pels veïns del poble. Aquesta segona campana, als voltants de l’any 1970, fou ubicada amb encert a la parròquia veïna de St. Serni de Noves de Segre pel Rector d’aquella època, Mn. Antoni Mirabet, per tal d’assegurar-ne la seva conservació davant la despoblació del poble i possibles furts. Ara, gràcies a la iniciativa i generositat dels veïns del poble, i guiats per la Delegació diocesana del Patrimoni del Bisbat d’Urgell i amb l’impuls del Rector de la Parròquia, Mn. Lluís Miquel Sánchez, la campana ha pogut tornar al seu lloc original després d’assegurar-ne la seva conservació i fixació.
Els veïns de Berén van voler festejar aquesta efemèride amb la celebració de l’Eucaristia que fou presidida per Mn. David Codina, Secretari general i Canceller. Aquest felicità els feligresos per l’esforç dut a terme per recuperar aquest element característic del poble i de la fe dels cristians, que ens recorda que cal elevar-nos a Déu i tenir-lo present enmig del treball ordinari de les nostres vides. Les campanes marcaven la vida dels nostres pobles de muntanya i ens recorden la lloança i l’acció de gràcies que sempre els cristians hem de donar a Jesucrist. En la festa de Santa Maria Assumpta al cel els fidels de Berén recordaren les seves arrels cristianes i demanaren a Maria, la Mare del cel, la seva intercessió, protecció i ajuda.
En  acabar l’Eucaristia els infants i joves del poble feren sonar la campana recuperada, mentre els feligresos es feien una fotografia de record. Un dinar de germanor al Centre Social del poble clogué la jornada festiva.