Ordenació diaconal i admissió als ordes a Guissona

El seminarista d’Urgell Gabriel Casanovas i Vila fou ordenat de diaca incardinat a la diòcesi d’Urgell, el 12 d’octubre, Festa de la Mare de Déu del Pilar, a l’església parroquial de Sta. Maria de Guissona, dins una joiosa celebració presidida per l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives.

Dins la mateixa missa el Sr. Antoni Baldomà i Molins, fill de de Balaguer, casat i amb quatre fills, fou admès als Sagrats Ordes, ja que pròximament serà ordenat de diaca al Sant Crist de Balaguer.

A la missa solemne hi eren presents el Rector de Guissona, Mn. Ramón Balagué, on Mn. Gabriel ha prestat servei pastoral en els darrers dos anys, i el Vicari General i responsable del Seminari Diocesà, Mn. Ignasi Navarri, el Vicari episcopal Mn. Antoni Elvira, el Rector i Vicerector del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya, Mn. Norbert Miracle i Mn. Jaume Casamitjana respectivament, així com molts altres diaques i preveres de la Diòcesi i de les Diòcesis germanes de Catalunya, companys d’estudis i formació del nou diaca Mn. Gabriel. També les famílies i amics dels dos ordenands.

A l’homilia de la celebració Mons. Vives esperonà l’Antoni Baldomà a seguir preparant-se amb responsabilitat per al ministeri que rebrà pròximament, i sobretot se centrà en el ministeri que rebia el nou diaca de l’Església d’Urgell, en camí cap al presbiterat, Mn. Gabriel Casanovas, perquè sempre fidel a Crist, es mantingui atent a la Paraula de Déu que haurà de predicar amb coherència de vida, així com fidel al celibat que lliurement i humilment prometia davant l’Església, per tal de tenir sempre un cor indivís i ple d’amor cast a Déu i als germans, especialment als més pobres i necessitats. També remarcà les virtuts més específiques que són reclamades al diaca, com el servei, fer-se l’últim de tots, fidelitat a l’oració, ser tot de Déu i alhora tot dels germans, triant sempre la dedicació als més humils i pobres. També remarcà l’Arquebisbe que ja en la seva joventut Mn. Gabriel havia escollit la vocació de mestre de persones amb discapacitat, i va treballar per a ells durant el temps abans del Seminari. Ara ho haurà de fer des de la nova vocació de ser ministre de Jesucrist, transparència i testimoni de la misericòrdia de Déu Pare.

A continuació es va dur a terme la litúrgia de l’ordenació, amb la imposició de mans del bisbe i la pregària consecratòria d’ordenació; la recepció de les vestidures, el lliurament dels Evangelis i el bes de pau amb el bisbe i els diaques presents, signe de la comunió en una mateixa missió.

A les seves paraules finals d’agraïment el nou diaca va recordar amb agraïment tots els qui l’han ajudat en el seu procés vocacional, ben especialment els seus Rectors i formadors, i també tingué un record per Mn. Ramón Balagué i els fidels de Rubí, la seva vila natal, així com de Guissona i dels pobles veïns, als qui van demanar la seva pregària en el moment d’encetar aquest camí de compromís eclesial per sempre.

En acabar la celebració, Mn. Gabriel Casanovas va oferir a tots els assistents un pica-pica als espais situats al Col.legi del Roser, on va rebre alguns regals molt simbòlics dels feligresos, entre ells, una estola amb els noms de tots els petits pobles propers a Guissona, als quals serveix des de fa uns anys.