Ordenació del nou bisbe de Barbastre-Monçó

El diumenge 22 de febrer a la Catedral de Barbastre rebé l’ordenació episcopal i prengué possessió de la Diòcesi de Barbastre-Monçó el nou bisbe Mons. Ángel Pérez Pueyo. Rebé l’ordenació de mans del nou Cardenal i President de la Conferència Episcopal Espanyola Mons. Ricardo Blázquez, arquebisbe de Valladolid, i hi assistiren una quarantena de bisbes, entre els quals Mons. Joan-Enric Vives, Arquebisbe d’Urgell.

Mons. Ángel Pérez Pueyo fou Rector del Pontifici Col·legi Espanyol de Sant Josep de Roma i Secretari de la Comissió de Seminaris de la Conferència Episcopal Espanyola que en l’actualitat presideix Mons. Vives. El seu lema episcopal serà «En tens prou amb la meva gràcia» (2 Cor 12,9).

El nou Bisbe va néixer a Eja de los Caballeros (Saragossa) el 18 d’agost de 1956. Amb 10 anys va ingressar al Seminari Menor Metropolità de Saragossa on va cursar els seus estudis fins l’any 1972, quan va passar al Seminari Major. El 1974 inicià els seus estudis eclesiàstics en el Centre Regional d’Estudis Teològics d’Aragó (CRETA), per continuar, des del 1977, a la Casa de Formació de Sacerdots Operaris Diocesans del Cor de Jesús, a Salamanca. Finalitzats els seus estudis, l’any 1979, va ingressar a la Germandat Sacerdotal. Fou ordenat de sacerdot a Plasència (Càceres) el 19 de març de 1980.

Després de la seva ordenació sacerdotal, l’any 1980 i fins el 1985, fou formador del Seminari Menor de Tarragona. L’any 1985 fou nombrat Rector de l’Aspirantat Menor de la Germandat de Sacerdots Operaris Diocesans a Salamanca. Del 1990 fins el 1996 fou membre i Coordinador Pastoral del Consell Central dels Operaris Diocesans. L’any 1996 fou nombrat Director General de la Germandat dels Sacerdots Operaris Diocesans, servei que desenvolupà fins el 2008 quan fou nombrat Secretari Tècnic de la Comissió Episcopal de Seminaris i Universitats de la Conferència Episcopal Espanyola. L’any 2003 fou enviat a Roma com a Rector del Pontifici Col·legi Espanyol de Sant Josep.

misa-obispo-pueyo