Obertura a Roma del procés de Beatificació dels preveres màrtirs d’Urgell

El dilluns 20 de febrer de 2017 va tenir lloc a la seu de la Congregació per a les Causes dels Sants a Roma, l’obertura de la fase romana de la Causa de Beatificació per martiri dels servents de Déu Mn. Josep Moles i 74 preveres diocesans d’Urgell màrtirs i del laic Lluís Trilla.
Van assistir a l’acte l’Arquebisbe d’Urgell, Mons Joan-Enric Vives; el P. Augusto Frateschi, S.F., sacerdot Fill de la Sagrada Família de Jesús, Maria i Josep, Postulador en aquesta fase romana i Procurador del seu Institut religiós; el P. Josep M. Blanquet i Gas, S.F., postulador en la fase diocesana d’Urgell; el Secretari general i Canceller de la Diòcesi d’Urgell, Mn. David Codina i Mn. Emili Villegas, prevere estudiant de Sagrada Litúrgia a Roma. 
Van ser rebuts pel Prefecte de la Congregació, S. Em. el Cardenal Angelo Amato a qui l’Arquebisbe Joan-Enric va agrair la deferència en rebre’l i va poder explicar breument la joia que suposava per la Diòcesi d’ Urgell l’acte que es duia a terme en aquell dia per poder honorar uns preveres màrtirs que van ser testimonis de la fe i que, esperem, que un dia puguin ser venerats com a Beats al costat dels 7 ja Beatificats l’any 2005, Josep Tàpies i companys.
Posteriorment, i després d’una breu pregària, Mons. Giacomo Pappalardo, Canceller de la Congregació per a les Causes dels Sants va procedir a l’obertura de les 24 caixes que contenen per duplicat tota la documentació que s’havia recollit a la Diòcesi d’Urgell.
El procediment habitual ara continuarà fins que l’Església emeti el seu Dictamen sobre la santedat d’aquests Venerables preveres diocesans martiritzats.
Compartir
Laicos comprometidos
d’Amic e Amat
Laicos comprometidos
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

Continúo este camino dominical de profundización en el Concilio Vaticano II. Hoy deseo presentaros el decreto Apostolicam actuositatem, sobre el apostolado de los laicos. Es un texto que, leído con fe y serenidad,
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda