Mn. Josep M. Ballarín s’ha adormit en el Senyor

El dia 18 de març ha mort en la Pau del Crist, el prevere Mn. Josep M. Ballarín i Monset, als 96 anys d’edat i 66 de ministeri sacerdotal. Al cel sia! Era prevere incardinat a Solsona, però molt vinculat al nostre Bisbat d’Urgell d’ençà que deixà la seva responsabilitat pastoral com a Capellà Custodi del Santuari de la Mare de Déu de Queralt, i s’establí a Gósol, prop del seu amic Mn. Ramon Anglerill, simuntanejant les estades entre Berga i Gósol.

La parròquia de Santa Maria de Gósol acollirà el dissabte dia 19, la darrera pregària per l’ànima de Mn. Josep M. Ballarín i Monset al temple parroquial de Maria Assumpta. La pregària i posterior enterrament al cementiri de Gósol seran presidits per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, que també assistirà a la missa exequial a Berga.

Mn. Ballarín fou capellà custodi del Santuari de la Mare de Déu de Queralt i vicari de Saldes, l’Espà i Maçaners i també de Gòsol. Va ser un col·laborador habitual dels mitjans de comunicació i tertulià. Entre la seva extensa publicació bibliogràfica hi destaquen llibres com ‘Francesco’ (1967), ‘Ai Francesc, si aneu a les valls d’Andorra’ (1982), ‘Mossèn Tronxo’ (1989). El 1995 li fou concedida la Creu de Sant Jordi en reconeixement de la seva tasca religiosa i literària.

Després de la missa exequial el dissabte 19 de març a les 4 de la tarda, la comitiva fúnebre es desplaçarà fins a Gósol. Allà, vers les 18 h. els veïns de Gósol faràn el darrer homenatge al prevere al temple parroquial i l’acompanyaran fins al cementiri.

La diòcesi d’Urgell lamentem molt la mort de Mn. Josep M. Ballarín i preguem pel seu repòs etern en les mans de la misericòrdia de Déu.
mossen-ballarin