Mn. Agustí Romero descansa en la pau del Crist Ressuscitat

El dia 12 d’agost va morir a La Seu d’Urgell Mn. AGUSTÍ ROMERO i AIXÀS als 83 anys d’edat, i 60 de ministeri presbiteral. Que al cel sigui!

La Missa exequial presidida per l’Arquebisbe d’Urgell i concelebrada per nombrosos preveres i l’assistència commoguda dels familiars i amics va tenir lloc el dia 14 d’agost a les 11 h. a l’església parroquial de la Mare de Déu de Ribera de La Pobla de Segur, que ell tant va estimar i servir.

A l’inici de la celebració es va llegir aquest escrit que resumeix el recorregut vital i pastoral de Mn. Agustí:

Mn. Agustí Romero i Aixàs va néixer a La Seu d’Urgell i fou batejat a la Parròquia de Sant Ot el dia 1 de juliol de 1932. Cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell.

Fou ordenat de prevere el dia 19 de juny de 1955, i aquell mateix any fou enviat com a Encarregat d’Aristot i Pont de Bar i al cap d’uns mesos també de Castellnou.

L’any següent fou nomenat Vicari organista a la Parròquia de la Mare de Déu de Valldeflors de Tremp on hi passà tres anys. El 1959 se’l nomenà Vicari organista de Ribes de Freser on hi servirà pastoralment sis anys, fins que al 1965 el Sr. Bisbe el nomenà Prefecte de Disciplina i Professor al Seminari Menor d’Urgell i, posteriorment, Professor de Música del Seminari. Tota la vida conservarà una fina sensibilitat per la música i el cant coral.

El 1970 se li confià ser Ecònom d’Arcavell i, al cap d’uns mesos, també d’Aristot, Bar i el Querforadat.

L’any 1976 fou nomenat Ecònom de la Parròquia d’Os de Civís i de St. Julià de Lòria, al Principat d’Andorra, on hi servirà primerament com a Ecònom, i a partir de l’any 1991, com a Vicari parroquial. Foren 17 anys de servei pastoral al Principat d’Andorra i, en concret, a la Parròquia de St. Julià.

L’any 1993 se li confia la Parròquia de la Mare de Déu de Ribera de La Pobla de Segur i els pobles veïns d’Aramunt, Montsor, El Pont de Claverol i Torallola. Durant un temps fou Arxiprest de la Conca Alta Flamicell.

A la seva jubilació l’any 2007 va voler quedar-se a residir i ajudar com Adscrit a la Parròquia de La Pobla de Segur, on ha dirigit la Coral i ha ofert les seves excel·lents qualitats de músic i compositor.

El dia 12 d’agost de 2015 s’ha adormit en la Pau del Senyor als seus 83 anys de vida i 60 anys de ministeri presbiteral.

Que Crist Ressuscitat l’aculli a la glòria, i que Déu li premiï tots els seus treballs apostòlics!  Al cel sia!