Inici del curs pastoral de l’arxiprestat de l’Urgell Mitjà

El dilluns 1 de setembre va tenir lloc la primera reunió dels preveres que formen part de l’arxiprestat de l’Urgell Mitjà. Al matí la majoria de preveres d’aquesta zona arxiprestal es van trobar a Tiurana, on han estat rebuts per Mn. Bonifaci Fortuny, encarregat parroquial, i l’Alcalde de la població Il·lm. Sr. Àngel Villarte, que va ensenyar alguns dels bonics monuments i espais d’aquesta població de La Noguera.
Tot seguit el grup de preveres, presidits per Mn. Ramon Balagué, arxiprest, van anar fins l’ermita de la Mare de Déu de Solés. Allà van admirar la restauració de les pintures del cambril de la Mare de Déu, així com també de la nau central de l’església. També es va poder veure la restauració del sepulcre de pedra del segle XIII provinent de l’antiga església de Tiurana, i que ara ocupa un lloc en aquest temple. Després es va compartir una estona de pregària i tot seguit va tenir lloc la primera reunió d’aquest nou curs pastoral i arxiprestal.
Es va informar, bàsicament, de la proposta d’una trobada inter-arxiprestal pel proper 6 d’octubre amb l’arxiprestat veí de la Noguera, i es va fer un llistat de possibles temes que es podrien tractar, en els nivells pastorals compartits, com la catequesis parroquial, l’acompanyament dels nuvis… També amb un breu espai per poder compartir els problemes i les necessitats que viuen les parròquies de l’arxiprestat.
Al migdia es va compartit el dinar i es va celebrar el sant de Mn. Ramon, en un clima de companyonia i amistat.

img-20140901-wa0004img-20140902-wa0003img-20140901-wa0002