Inauguració de les reformes de l’Atri parroquial i Confirmacions a Barbens

Diumenge dia 26 de juny, l’arquebisbe d’Urgell, acompanyat per Mn. Carles Albert Ospina, el Rector, i per Mn. David Codina, va beneir les obres realitzades a l’Atri del temple parroquial, amb un espai ben adaptat per al baptisteri, amb una pica de 1580, i amb una Capella de Sant Roc, copatró de la Vila. Va ser rebut pels 8 joves confirmands i els seus catequistes, i per dos Regidors de l’Ajuntament.

L’Arquebisbe destacà el missatge evangèlic del diumenge 13è. de durant l’any, que anima al seguiment radical, sense mitges-tintes, de Jesús, acceptant-ne totes les conseqüències. El cristià afronta les persecucions i les creus, amb la fortalesa de l’Esperit Sant, per vèncer la temptació de defallir o fer marxa enrere. I en el camí sempre ha de viure amb pau, amb esperança, tolerant els defectes dels altres, sense voler destruir-los ni aniquilar-los. I sobretot, vetllar per seguir el Senyor i els seus manaments d’amor i misericòrdia, en totes les situacions de la vida. Ser misericordiosos com el Pare és misericordiós.

Al final de la missa obsequià els joves amb el Nou Testament, on hi trobaran les paraules sempre vives de Jesucrist, perquè coneixent-lo, l’estimin i el segueixin.