Final de curs de la Delegació Diocesana de Catequesi

Com ja és bon costum, la Delegació Diocesana de Catequesi d’Urgell va programar una convivència dels membres de la delegació, i va tenir lloc el dimarts 26 de juny. El destí foren dos dels Monestirs que formen part de la Ruta del Cister de Catalunya, més concretament els Monestirs de Vallbona de les Monges i de Santes Creus. Una activitat on hi van participar la majoria dels membres de la delegació, encapçalats pel seu Delegat, Mn. Antoni Elvira.

Al matí van visitar Santa Maria de Vallbona, una visita que va acompanyar la guia del monestir, la Sra. Roser Portas. Primerament es va poder seguir una mica la història del monestir al llarg dels segles, a través d’un esplèndid audiovisual, que es va completar amb un altre que feia referència a l’antiga farmàcia del monestir que fa poc s’ha museïtzat. Tot seguit va tenir lloc un recorregut explicat per les dependències i espais monàstics: La Sala Capitular, del segle XIV, en què cada dia l’actual petita comunitat de vuit monges cistercenques es reuneixen, una sala on hi ha les tombes, amb les seves lloses sepulcrals d’un grup d’Abadesses. Després la visita al temple, de planta de creu llatina amb una sola nau, coronat amb un cimborri dels més importants construïts a la Catalunya Medieval. El Claustre va marcar el darrer moment de la visita al ric patrimoni cultural del monestir, un claustre de forma trapezoïdal i amb diferents estils artístics (romànic, gòtic, neoromànic).

La visita va continuar amb la salutació de la Mare Abadessa, Anna Maria Camprubí, que va tenir l’amabilitat de saludar els membres de la Delegació i va departir una estona amb ells. I abans d’acabar la visita, van poder participar en un interessant diàleg sobre catequesi, evangelització, vida monàstica,… amb la Gna. hostatgera Sara Picher, un moment ben interessant per a intercanviar opinions, inquietuds, alegries i dificultats del món de la catequesi i de la vida religiosa.

Al migdia es va reprendre el camí cap a Santes Creus, on es va compartir el dinar i també es va aprofitar per parlar de la Delegació de Catequesi: projectes, informacions i altres. Després es va fer la visita al Monestir de Santa Maria de Santes Creus. Malgrat el conjunt monacal que és d’una gran bellesa com el claustre gòtic o els impressionants mausoleus del reis Jaume II i Pere el Gran, s’hi troba a faltar una comunitat monàstica que doni, com a Vallbona i Poblet, vida espiritual als diferents espais, com l’església, el claustre, la Sala Capitular,… un nou ressonar de l’“Ora et Labora” de l’orde del Cister, tal com Sant Benet i Sant Bernat volien per als seus monjos i monges.

Una sortida que va ser molt ben valorada pels membres de la Delegació, ja que es va poder veure i viure la vida monacal ben a prop del nostre Bisbat.

Per poder mirar i reflexionar, us recomanem el següent enllaç.