Festa de St. Sebastià i 50è aniversari del temple de Sta. Maria de Térmens

El dia 20 de gener l’Arquebisbe Joan-Enric va presidir la festa litúrgica de St. Sebastià a l’església parroquial de Sta. Maria de Térmens que en aquella mateixa data havia estat inaugurat i dedicat ara fa 50 anys pel llavors Bisbe d’Urgell, Dr. Ramon Iglesias Navarri.

Concelebraren amb Mons. Vives, el Rector de la Parròquia, Mn. Jaume Tarragó; l’Arxiprest de Noguera, Mn. Joan Pujol; el Delegat de litúrgia del Bisbat de Solsona, Mn. Lluís Prat; i molts d’altres preveres veïns de l’Arxiprestat que volgueren unir-se a la joiosa celebració. Hi van assistir l’Alcaldessa de Térmens, Il·lma. Sra. Concepció Cañadell Salvia; familiars directes del qui fou l’arquitecte constructor del temple, Sr. Isidre Puig i Boada, així com els Regidors de l’Ajuntament i una gran quantitat de fidels.

A la seva homilia Mons. Vives va subratllar en la festa litúrgica de St. Sebastià com tot cristià és un “soldat de Crist” ja que viure la fe de forma coherent i amb profunditat, exigeix sacrificis i valentia i tenacitat. En aquest sentit, l’Arquebisbe d’Urgell, va destacar la valentia que han de tenir tots els servidors públics: polítics, preveres, metges, professors… ja que la seva feina exigeix dedicació i sacrifici en un món que sovint no valora prou la seva disponibilitat i entrega al servei públic. L’Arquebisbe va donar un testimoni personal de la seva recent visita a Terra Santa, Jordània i Betlem, on ha pogut comprovar de primera mà, el sofriment dels refugiats, especialment de Síria i de l’Iraq, que van haver d’abandonar les seves terres simplement pel fet de ser cristians. I en la setmana de pregària per la unitat dels cristians, va animar el Poble de Déu, a sentir-se germans de tots els cristians d’arreu del món, sigui quina sigui la seva confessió, ja que els cristians són el grup religiós més perseguit a causa de la fe arreu del món. Mons. Vives va subratllar la valentia dels nostres germans cristians d’Orient de Síria i Iraq que, per no renunciar a la fe cristiana, han hagut de fugir de casa seva i cercar refugi en altres països com Jordània que ha acollit més de un milió de refugiats. L’Arquebisbe animà els cristians a viure la fe amb intensitat com ho fan els nostres germans d’Orient perseguits.  Finalment, a la seva homilia, recordà l’efemèride dels 50 anys de la construcció del temple parroquial de Sta. Maria, per part de l’arquitecte Sr. Isidre Puig i Boada, de gran prestigi i que fou deixeble d’Antoni Gaudí i exhortà els fidels a ser pedres vives de l’Església.

En acabar l’Eucaristia i després dels cants dels goigs a llaor de St. Sebastià, tingué lloc una conferència sobre la figura de l’arquitecte Isidre Puig i Boada, a càrrec de l’arquitecte diocesà del Bisbat de Solsona. Isidre Puig i Boada, que fou deixeble d’Antoni Gaudí i que va col·laborar en la construcció de la Sagrada Família als anys 50, va ser arquitecte diocesà de la Diòcesi d’Urgell entre 1956 i 1968 i va projectar en aquells anys diverses esglésies parroquials amb influencia gaudiniana, com es pot apreciar a Santa Maria. A la Diòcesi d’Urgell les esglésies de Sant Joan de l’Erm, St. Pere de Pujalt, Sta. Maria de Montargull, el Sagrat Cor de Balaguer, la Mare de Déu Assumpte d’Artesa de Segre i Santa Maria de la Guàrdia d’Urgell són del mateix arquitecte.

Un dinar de germanor de tot el poble de Térmens ha clos la jornada festiva.

Video-notícia de TV3