Exèquies de Mn. Lluís Farré i Lampurlanés a Talló (Bellver de Cerdanya)

El dia 11 de febrer i al Santuari de la Mare de Déu de Talló (Bellver de Cerdanya), l’Arquebisbe d’Urgell va presidir les exèquies de Mn. Lluís Farré i Lampurlanés, que havia mort el dia 9 a La Seu d’Urgell, a punt de complir els 87 anys d’edat i més de 60 anys de ministeri sacerdotal. Estava acompanyat per un gran nombre de preveres, la germana de Mn. Lluís i nebots, l’Alcalde de Bellver i molt fidels que volgueren acompanyar-lo, alguns vinguts dels pobles que ell havia servit en la seva dilatada vida pastoral.

A l’inici de la celebració l’Arxiprest Mn. Joaquim Cebrian va llegir aquest text que resumeix la trajectòria pastoral de Mn. Lluís:

Mn. Lluís Farré i Lampurlanés va néixer a Areny de Noguera (Osca) el dia 24 de febrer de 1929, i cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d’Urgell. Fou ordenat de prevere el 20 de juny de 1954 estrenant el seu sacerdoci a la Parròquia d’Arties, a la Vall d’Aran, com a Vicari parroquial. Dos anys més tard fou nomenat Vicari de La Pobla de Segur i l’any 1957, Regent de Gavarra i Encarregat de Valldarques i Sallent, pobles que serví pastoralment fins el 1958.

L’any 1960 fou nomenat Ecònom de Suterranya i Encarregat de les Parròquies d’Orcau i de Montesquiu a les quals el 1969 se li afegí ser Ecònom de les Parròquies de Conques, de Figuerola d’Orcau i de Basturs, amb residència a Isona.

L’any 1977 el Sr. Bisbe el nomenà Ecònom de Ribera de Cardós, Anàs, Arrós, Estaon, Esterri de Cardós, Lladrós i Surri, al Pallars Sobirà. Dos anys més tard, l’any 1979, seria nomenat Rector de Boldís, Lladorre, Tavascan i Lleret.

L’any 1981 es trasllada al Principat d’Andorra, on fou nomenat Coadjutor de la Parròquia de Sant Julià de Lòria i Ecònom de la Parròquia d’Os de Civís. L’any següent se’l nomenà Ecònom d’Arcavell, Ars, Argolell, Asnurri i Civís.

El 1983 passà a servir pastoralment les Parròquies de Martinet, Arànser, Músser, Lles de Cerdanya, Viliella, Estana, Montellà i Víllec a les quals s’entregà sol·lícitament fins el 1996 en què, després de ser víctima d’un accident de tràfic, i quedar greument impedit, es trasllada a residir a la Parròquia de Bellver de Cerdanya, on ha estat cuidat amb tota la delicadesa i amor per part de la seva germana Lolita i el seu espòs, Paco –ja traspassat-, sempre intercedint per les intencions de la Diòcesi i pels seus germans de presbiteri, celebrant l’Eucaristia a casa seva, resant la Litúrgia de les Hores, el Sant Rosari i oferint el sacrifici de la seva malaltia.

El dia 9 de febrer de 2016 havent rebut els sagraments i la benedicció apostòlica de mans de l’Arquebisbe Joan-Enric, ha descansat en la Pau del Senyor al Sant Hospital de La Seu d’Urgell als quasi 87 anys d’edat i més de 60 anys de ministeri sacerdotal entregat.

Que el Senyor misericordiós l’aculli amb la seva bondat, i pugui contemplar eternament la faç de Déu!