Confirmacions a Boldú, Ivars d’Urgell i Barbens

La tarda del dia 6 de juny l’Arquebisbe d’Urgell acompanyat del Rector de les Parròquies de Boldú, Ivars d’Urgell i Barbens, Mn. Carles Albert Ospina, va administrar el sagrament de la Confirmació a cadascuna d’aquestes Parròquies de l’Urgell. A totes tres parròquies va ser rebut pels Il·lms. Srs. Alcaldes electes i representants de les diferents corporacions municipals als quals l’Arquebisbe felicità per la seva elecció democràtica i animà a treballar pel servei dels pobles, especialment envers els més necessitats.
Les celebracions s’iniciaren a la Parròquia de Sta. Maria de Boldú on l’Arquebisbe Joan-Enric va administrar el sagrament de la Confirmació a 6 noies que anaven acompanyades pels seus padrins i familiars. A la seva rebuda fou rebut per l’Il·lm. Sr. Alcalde de Boldú, Mons: Vives a la seva homilia va glossar les lectures de la solemnitat litúrgica de la festa del Corpus Christi animant els fidels a valorar especialment l’Eucaristia i la presència real de Jesucrist sota les espècies del pa i del vi, que es converteixen pel ministeri dels preveres en Cos i Sang de Crist. L’Arquebisbe recordà l’emoció que li produí a ell mateix presidir fa uns dies a Lourdes el pelegrinatge diocesà, on hi participaren un bon grup de fidels de Boldú, i l’emoció que significà beneir els malalts amb el Santíssim Cos de Crist.
En acabar la celebració a Boldú el Sr. Arquebisbe acompanyat pel Sr. Rector, Mn. Carles Albert, es desplaçà a la veïna parròquia de St. Andreu d’Ivars d’Urgell. Allà després de visitar uns malalts, administrà el sagrament de la Confirmació a 23 joves. Mons. Vives els animà a estimar el Santíssim Cos i Sang de Jesucrist i a alimentar-se sovint d’ell, participant amb assiduïtat de l’Eucaristia dominical. El Cos de Crist és tan estimat i valorat pels cristians que un dia a l’any el passegem pels carrers i places dels pobles i ciutats, en processons eucarístiques que ens recorden l’amor que els cristians hem de tenir sempre envers el Santíssim Sagrament, i que volem que Crist arribi amb la seva presència a tot arreu. En aquest sentit recordà com el rei Martí l’Humà, va cedir el seu tron de plata, perquè la custòdia que porta la Custòdia amb el Cos de Crist, fos portada damunt d’ell, una tradició que encara avui perdura. Nosaltres, com féu el rei, també li hem de donar a Crist el nostre tron, potser no material, però sí, tota la nostra ànima. En aquest sentit animà els joves a donar-li a Crist tot el seu ésser, recordant la famosa pregària de St. Ignasi: “Preneu, Senyor, i rebeu tota la meva llibertat, la memòria, l’enteniment i tota la voluntat, tot el que sóc i posseeixo, Vós m’ho heu donat, a Vós, Senyor, ho torno, tot és vostre, disposeu-ne segons la vostra voluntat. Doneu-me el vostre amor i gràcia, perquè això em basta”, A l’Eucaristia Mons. Vives recordà diversos preveres fills del poble d’Ivars d’Urgell: Mn. Jordi Coll, antic Rector del Seminari diocesà i missioner molts anys a República Dominicana; Mons. Sebastià Bonjorn, missioner urgellenc a Colòmbia i el P. Ireneu Segarrra, benedictí i un dels músics més importants de Catalunya, familiars directes dels quals es confirmaven aquell dia a Ivars.
Finalment l’Arquebisbe es desplaçà a la Parròquia de la Mare de Déu Assumpta de Barbens on administrà el sagrament de la confirmació a 10 joves. A la seva homilia els recordà com el prevere actua sempre in persona Christi i com per això mateix pot presidir l’Eucaristia que és el gran sagrament dels cristians on el pa i el vi es converteixen en el Cos i la Sang de Jesús. Mons. Vives animà els joves a estimar molt l’Eucaristia de la qual ens nodrim i ens alimentem els cristians en el camí de la vida i els exhortà a no abandonar-la i a dir-li al Senyor amb agraïment “Senyor meu, i Déu meu!” tot professant la nostra fe tal i com l’antiga tradició recordava en el moment de la transsubstanciació. A l’Eucaristia es recordà el prevere fill del poble de Barbens, Mn. Blai Cots, quan es complia un any del seu traspàs i també el Germà. Àngel Beszeda, Franciscà de Creu Blanca de la Llar de Santa Anna, del Castell del Remei, que va tornar a la Casa del Pare just quan es disposava a participar en el pelegrinatge diocesà d’enguany a Lourdes, el dilluns anterior.
Al final de l’Eucaristia en cadascuna de les Parròquies l’Arquebisbe regalà als confirmats un Nou Testament animant-los a estimar la Paraula de Déu i llegir-ne cada dia un petit fragment.