Conferència de Mons. Vives a la reunió de coordinadors i consiliaris diocesans de Vida Creixent a Barcelona

Dimarts dia 14 d’abril se celebrava la tercera reunió de coordinadors i consiliaris diocesans a la Casa de les Missioneres Clarietanes a Sarrià,Barcelona.

Presidits pel president interdiocesà en Sergi Òliba i vice-consiliari Mn. Xavier Moretó s’iniciava la reunió de treball a les deu del matí amb la pregària. En aquesta ocasió es comentà llargament sobre els preparatius i situació actual de la Trobada interdiocesana a Vic el proper 13 de maig. Continuant  sobre la  situació del Moviment de Vida Creixent als bisbats amb seu a Catalunya i a les Balears, renovacions de coordinadors, així com el temari per al proper curs 2015/2016, ja a la impremta.

A les dotze moment de l’Àngelus, arribà Mons. Joan-Enric Vives, arquebisbe d’Urgell, que ens presentà el tema “Estimar la Terra Santa i els cristians d’Orient”. Unes reflexions i manera de fer-nos comprendre com es viu en aquella Terra de Jesús, i el moment difícil i martirial que s’hi viu.

Mons Joan-Enric ens presentà unes pinzellades viscudes des de la seva comprensió i visió d’aquest Orient cristià, “l’altre pulmó de l’Església» com ell afirmà. Difícil de comprendre de vegades i esbrinar tot el que hi succeeix, per la situació històrica i actual de les comunitats que conformen l’Església Mare de Jerusalem.

Vam descobrir novament com hem d’estimar els nostres germans d’allà i ésser generosos no solament anant-hi –que és molt aconsellable conèixer-ho– sinó també tal com ens diu també el Papa Francesc “pregar, fer col·lectes i ser generosos durant tot l’any envers aquells germans que mantenen els llocs sants per a tots, essent l’Església Mare de Jerusalem”…

En acabar la conferència anàrem a celebrar joiosament l’eucaristia i sabedors que ens renova espiritualment estar presents, units com vertaders germans al voltant de l’altar, escoltant la Paraula de Déu. Després de l’aliment espiritual ens atansàrem a la taula dels aliments terrenals amb la gratitud de l’amistat i finalitzant la part matinal amb la fotografia familiar als jardins de la Casa d’espiritualitat de les Gnes. Claretianes.

Els membres de V.C. reprendríem per una estoa més aquesta reunió trimestral, finalitzant la jornada amb algunes preguntes i precs i alhora acordant que la propera reunió interdiocesana serà el 15 de setembre.