Cloenda del curs de l’Escola Diocesana de Formació Permanent

L’Escola Diocesana de Formació Permanent del Bisbat d’Urgell (EDFP) va fer l’acte de cloenda del curs 2017-2018, a la Casa d’Espiritualitat del Sant Crist de Balaguer, el dissabte 9 de juny en un acte que fou presidit per l’Arquebisbe Joan-Enric i pel Vicari de Pastoral i Director de l’EDFP, Mn. Antoni Elvira.

Enguany el curs Bàsic tingué com a gran objectiu acadèmic la Introducció a l’Antic Testament i el Curs d’Aprofundiment versà sobre el Llibre dels Salms i l’Evangeli de Sant Marc.

En les seves paraules als participants a l’Escola, Mons. Vives va voler destacar la gran joia que suposava per al Bisbe poder gaudir de l’EDFP que fa ja 7 anys que camina amb una bona participació d’alumnes. Va destacar la vocació de tot cristià pel que fa als coneixements teològics i doctrinals, així com la vocació dels professors que imparteixen les classes, que se senten motivats pel treball dels alumnes i per les seves ganes d’aprofundir en els temes i com això els suposa als mateixos professors una major motivació en formar-se i preparar-se de forma permanent. L’Arquebisbe destacà, a més a més, com l’EDFP no és només una escola de coneixements teòrics sinó que vol ser una Escola on la pregària, la celebració expressiva de l’Eucaristia, el compartir el dinar plegats, i la sobretaula amb informacions sobre temes eclesials vagi creant uns lligams de comunió i de diocesanitat entre els assistents.

L’Escola Diocesana de Formació Permanent del Bisbat aplega cada quinze dies a la Casa d’Espiritualitat del St. Crist de Balaguer una quarantena de participants en els dos cursos que s’hi ofereixen. Enguany el Curs Bàsic, dedicat a la introducció a l’Antic Testament ha estat impartit fonamental per Mn. Ramon Sàrries, biblista, i també pel Dr. Francesc Torralba. El curs d’aprofundiment ha versat sobre el llibre dels Salms i l’estudi de l’Evangeli de Sant Marc i els professors han estat la Gna. Trinitat Cabrero, jerònima, i Mn. Antoni Baldomà, diaca permanent del Bisbat d’Urgell. Ambdós cursos han tingut un recés per Nadal i un recés per Setmana Santa predicats per Mn. Elvira i l’Arquebisbe Joan-Enric..

Al finalitzar els cursos l’Arquebisbe entregà un Diploma d’assistència regular als alumnes que han conclòs el trienni del Curs bàsic i el curs d’aprofundiment. Els participants feren arribar els seus suggeriments de cara a programar el curs 2018-2019.

La celebració de l’Eucaristia presidida per l’Arquebisbe en la festa de l’Immaculat Cor de Maria a la Casa d’espiritualitat del St. Crist de Balaguer i un dinar de germanor clogué la joiosa diada.