Catequesi d’adults de Mn. Jaume Mayoral sobre la 4ª Prioritat pastoral

El dia 9 de desembre, a les 8 del vespre, membres de la Parròquia Sant Ot de la Seu d’Urgell en la catequesi d’Advent per d’adults, van tenir la seva reunió de Catequesi d’adults, aquesta vegada amb Mn. Jaume Mayoral, Rector de la Parròquia de Ponts i Delegat Episcopal de Càritas Diocesana.

Aprofundint aquesta setmana la 4a PRIORITAT PASTORAL DEL BISBAT D’URGELL: La caritat sol·lícita pels pobres i necessitats.

Va donar dos textos com mirall per seguir les petjades de Jesús en la nostra acció social i caritativa envers els més febles i necessitats:

1. Paràbola del bon samarità, de l’Evangeli de Lluc 10, 25-37
  2. Del Discurs del Papa Pau VI en la Clausura del Concili Vaticà II

Els dos textos tenen un fil conductor que ens ha de portar a la centralitat de les nostres accions de servei als més pobres: servir l’home en totes les seves necessitats i situacions de debilitat. Ser imatge d’una Església que s’ha declarat gairebé la “minyona” de la humanitat, en expressió de Mn. Jaume, i agafada i adaptada del discurs del Papa Pau VI, una Església experta en humanitat i servidora de tota persona humana.

Va invitar a meditar i aprofundir la paràbola del Bon Samarità, com mestre en l’art de servir amb qualitat d’Evangeli, portant la seva acció fins a les últimes conseqüències d’atenció, acompanyament, recursos, suport afectiu i efectiu, donant i donant-se. Tot seguit fent referència a la part teològica bíblica de les prioritats, va repassar les 15 propostes i accions concretes de la Prioritat, expressant que no anem desencaminats en fer-les realitat, unes més que d’altres remarcant molt la necessitat d’una acollida que esdevingui el rostre servicial, misericordiós i atent de la nostra Diòcesi d’Urgell envers els més pobres i necessitats. Tots som Església, tots som Parròquia, tots representem la nostra Església Diocesana i ho hem de fer bé, com ens recorda el mateix document de les Prioritats Pastorals, fent «de manera extraordinària allò que és ordinari».

Va fer esment de les accions ja en marxa, gràcies als voluntaris i persones competents i compromeses, remarcant també tot allò que caldria millorar i la necessitat de cercar joves i fer que s’impliquin, tasca gens fàcil. També la tasca dels missioners i els ajuts valuosos que reben de l’Església d’Urgell, gràcies a la sensibilitat que sempre ha caracteritzat la gent de les nostres Parròquies, potenciant els organismes missioners, i que cal també que amb l’ajut material rebin l’escalf amb la nostra proximitat afectiva i d’atenció anímica enmig del seu treball.

S’han compartit experiències en el moment del diàleg i Sr. Josep Casanova  amb un Document que han elaborat i ja han presentat al Consell Diocesà de Càritas Urgell, i que ens ha donat a cadascun, “CÀRITAS, MÉS QUE UN PROJECTE SOCIAL”.- MODEL D’ACCIÓ DE CÀRITAS D’URGELL- ens ha fet una interpel·lació a llegir-lo i donar-lo a conèixer perquè les nostres ajudes i la nostra tasca caritativa-social tingui el sentit i direcció que correspon, i així ens formem una consciència més clara del que s’està fent i com tots ens hem de sentir part d’aquesta atenció social caritativa amb sentit evangèlic, amb sentit d’Església única, que camina en comunió i fent una acció conjunta i coordinada.

Han estat unes Catequesis que ens han fet arribar a la necessitat, com ens recorda el Sr. Arquebisbe en la Conclusió del document del Pla Pastoral, que cadascun en el seu dia a dia, en les seves comunitats parroquials, en les seves tasques diocesanes, faci una acció pastoral «oberta, creativa i perseverant». Tenim per endavant molta feina a fer, no podem defallir i ens hem de creure i ajudar a creure que «som portadors d’una missió apassionant».