Assemblea anual de Càritas Diocesana d’Urgell a Balaguer

Més de 120 voluntaris, socis i personal de Càritas d’Urgell es van donar cita el dissabte 11 de juny al Santuari del Sant Crist de Balaguer per celebrar l’Assemblea anual, presidits per Mons. Joan-Enric Vives, que va animar els presents a seguir essent testimonis de l’Amor de Jesucrist, «Càritas és molt més que una ONG, volem ser el cor misericordiós de Jesús que estima», en les seves paraules de benvinguda.
L’assemblea va començar a les deu del matí, amb l’arribada i benvinguda als voluntaris i directors de les Càritas parroquials d’arreu del Bisbat.

L’acte inicial va ser presidit per l’Arquebisbe d’Urgell, juntament amb el Delegat Episcopal Mn. Jaume Mayoral i el Director de Càritas diocesana, Sr. Josep Casanova.
Mons. Vives va posar en relleu la importància de les dades que reflecteix la memòria de Càritas de l’any 2015, que es va presentar durant l’acte: 899 famílies han rebut suport econòmic directe de 204.214 euros, amb un increment del 17%, 310 infants han rebut suport en reforç escolar i 8.693 persones han rebut suport directa o indirectament en els projectes d’acollida.

Josep Casanova va explicar en profunditat l’evolució que ha fet la gestió de l’entitat cap a l’economia social, i solidària, posant en marxa el projecte Nougrapats i la intenció de crear el nou Espai Grapats, un projecte que ha de servir per aglutinar i acompanyar persones a través de la tasca dels voluntaris, en una evolució dels robers i altres servies d’ajuda. Es va presentar el video de promoció de Nougrapats i els projectes de les noves web de venda per internet.

Després es va poder assistir a la conferència de la Sra. Ana de Jesús Gabela, tècnica del projecte d’economia social i de treball de Càritas Espanyola, en la qual va explicar acuradament la tasca que està fent l’entitat arreu d’Espanya, on ja hi ha 42 empreses d’inserció social, una de les quals és Nougrapats. Va repassar els trets de l’economia social i solidària: «hem de canviar la nostra manera de fer i aconseguir els objectius que tenim marcats treballant en xarxa. Estem interconnectats amb Càritas Internacional, amb 155 entitats d’arreu del món, i participem plenament en el món que ens toca, contruïm una casa comuna formada per tot allò que forma el nostre dia a dia i a través d’ell, estem implicats en la creació d’una nova realitat». Va repassar el sentit del comerc just, de la formació i de la responsabilitat social de les empreses, acabant assenyalant que «anant junts, sumem». Va explicar que s’està creant una nova realitat: persones que malgrat tenir treball, no arriben a final de mes, i que és la nova pobresa. En aquest sentit, el treball de Càritas és molt important per donar suport a les persones.

En acabar, es va celebrar la missa solemne, presidida per Mons. Vives al Santuari del Sant Crist de Balaguer, i un dinar de germanor va cloure la jornada.

{youtube}_aIsMiLltIU{/youtube}